اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

درختکاری و توسعه فضای سبز باید به یک انقلاب همگانی تبدیل شود

استاندار اردبیل گفت: کاشت نهال و توسعه فضای سبز استان به حرکت انقلابی و جهادی نیاز دارد که همه باید در آن مشارکت کنند.

درختکاری و توسعه فضای سبز باید به یک انقلاب همگانی تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مجید خدابخش صبح امروز در آستانه هفته منابع طبیعی و روز درختکاری در جمع مدیران و مسئولان منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: باید با برنامه‌ریزی صحیح نهضت درختکاری و تولید نهال در استان اتفاق بیفتد.

وی از آحاد مردم جامعه خواست در فصل درختکاری با کاشت هر نفر حداقل یک اصله نهال به توسعه درختکاری و افزایش سرانه فضای سبز استان کمک کنند.

رئیس شورای اداری استان با تبیین نقش و اهمیت منابع طبیعی و آبخیزداری خاطرنشان کرد: منابع طبیعی سرمایه ملی هر جامعه است و باید در کنار حفاظت و توسعه از این سرمایه آن را در تولید ثروت در جامعه به خدمت بگیریم.

خدابخش با قدردانی از خدمات و فعالیت حافظان منابع طبیعی استان اردبیل افزود: اداره کل منابع طبیعی شایسته است با حفاظت و توسعه منابع طبیعی با استفاده از نخبگان و اساتید امر در خلق ثروت در جامعه با ایجاد زمینه و فراهم کردن بستر تولید تلاش کنیم.

این مسئول راه‌اندازی شهرک گیاهان دارویی در مناطق مستعد استان را از جمله فعالیت‌های مهم و حیاتی برای تولید ثروت در جامعه عنوان کرد و ادامه داد: ما از سرمایه‌گذاران در عرصه‌های منابع طبیعی استقبال می‌کنیم ولی از واگذاری‌های بی‌مورد به جد جلوگیری می‌کنیم.

استاندار اردبیل با اشاره به اهمیت آبخیزداری تصریح کرد: استان اردبیل نیازمند توسعه فعالیت‌های آبخیزداری است و باید با انجام عملیات آبخیزداری در کنار کنترل فرسایش و سیل در مسیر استحصال آب‌های سطحی و تولید آب در استان گام‌های موثر برداشته شود.

تولید یک میلیون اصله نهال در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از فعالیت انجام شده گفت: منابع طبیعی بستر حیات و توسعه پایدار به شمار می‌ر‌ود و در این زمینه با حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی و احیای جنگل‌ها، توسعه درختکاری و اجرای پروژه‌های آبخیزداری اقدامات قابل توجه این اداره کل در طول برنامه انجام می‌شود.

اسد‌الله محسن‌زاده تولید یک میلیون اصله نهال، اجرای عملیات آبخیزداری در 107 هکتار از اراضی استان و نقشه‌برداری بیش از 1,5 هکتار از اراضی را از اقدامات این اداره کل اعلام کرد.

وی دریافت سند مالکیت برای بیش از 704 هزار هکتار تهیه طرح مرتع‌داری برای 189 هزار هکتار و ممیزی بیش از 859 هزار هکتار از مراتع استان از جمله فعالیت‌ها و طرح‌های این اداره کل اعلام کرد.

مدیر‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل در ادامه برنامه‌ریزی برای ترویج فرهنگ منابع طبیعی، اجرای طرح پایلوت توسعه طرح آبخیزداری در شهرستان خلخال و کوثر و توسعه درختکاری در هشت هزار هکتار را از جمله برنامه‌های مهم و ارزشمند این اداره کل اعلام کرد.

محسن‌زاده یادآور شد: مطالعات لازم برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و جنگلداری به همت مشاوران صاحب صلاحیت انجام شده و در صورت تخصیص اعتبار لازم تحول اساسی در توسعه فعالیت‌های آبخیزداری و جنگل‌کاری در استان اردبیل انجام شده است.

انتهای پیام/62001/م40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول