اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

همگام با انتخابات ریاست جمهوری افغانستان/79

اشرف غنی احمدزی: 40 درصد بودجه را به ولایت‎ها اختصاص می‎دهم+تصاویر

کاندید انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در جمع هوادرانش در ولایت تخار گفت که در صورت پیروزی در انتخابات، 40 درصد بودجه دولت افغانستان را به ولایت‎های این کشور اختصاص می‌دهم.

اشرف غنی احمدزی: 40 درصد بودجه را به ولایت‎ها اختصاص می‎دهم+تصاویر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تخار، اشرف غنی احمدزی، کاندید انتخابات ریاست جمهوری افغانستان امروز (چهارشنبه) در همایشی انتخاباتی خود در ولایت «تخار» افغانستان گفت که پس از پیروزی، 40 درصد بودجه را به ولایت‎های افغانستان اختصاص خواهد داد. 

در این همایش که «عبدالرشید دوستم» معاون اول و «سرور دانش» معاون دوم احمدزی نیز حضور داشتند، هزاران شهروند تخار شرکت کرده بودند.

احمدزی در ادامه به زبان‎های «ازبکی» و «ترکمنی» (بیشتر ساکنان ولایت تخار به این زبان‌ها صحبت می‌کنند) گفت که در صورت پیروزی در انتخابات این زبان‎ها را به عنوان زبان سوم و چهارم ملی در افغانستان رسمیت می‌بخشد.

وی همچنین آموزش به این زبان‎ها را حق کسانی دانست که به زبان‌های ازبکی و ترکمنی تکلم می‎کنند.

کاندید انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در ادامه با اشاره به تساوی حقوق شهروندان، گفت که تمام ملت افغانستان دارای حقوق و تکالیف یکسان هستند و هیچ فردی نسبت به دیگری برتری ندارد.

احمدزی در صورت پیروزی در انتخابات تاکید کرد که عبدالرشید دوستم، با نشان ژنرالی معاون اول و سرور دانش برای نظارت بر حاکمیت قانون معاون دوم وی هستند.

در این گردهمایی انتخاباتی، سرور دانش نیز در مورد وحدت ملی افغانستان اظهار داشت که وحدت ملی بایستی در بین همه اقوام ساکن در این کشور نهادینه شود.

وی افزود که افغانستان نیازمند تیمی است که با از بین بردن بحران‌ها، ثبات و آرامش را در این کشور برقرار کند.

دانش تأکید کرد که تیم «تحول و تداوم» به رهبری اشرف‎غنی احمدزی می‎تواند به آرزوهای مردم این کشور جامه عمل بپوشاند.

از سوی دیگر عبدالرشید دوستم، معاون دوم احمدزی نیز در این گردهمایی به موقعیت کنونی مردم افغانستان اشاره کرد و گفت که بزرگترین اشخاص برای پیشرفت افغانستان شهید شده‎اند.

وی افزود که تمام مردم ولایت تخار و ملت افغانستان مدیون خون شهدا هستند و بایستی راه آن‎ها را ادامه دهند.

دوستم در پایان از تمام هواداران خود در این ولایت خواست که به تیم تحول و تداوم رأی دهند و با رأی دادن به این تیم آرزوهای خود را برآورده کنند.

کمتر از یک ماه دیگر به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان باقییست و بر اساس تقویم انتخاباتی این کشور، 16 فروردین سال 1393 روز برگزاری انتخابات اعلام شده است.

ناامنی، سرمای هوا و مداخله کشورهای غربی بزرگترین چالش فراروی آن شمرده می‎شوند که برخی از مقام‎های عالی رتبه این کشور از آن ابراز نگرانی کرده‎اند.

در ادامه تصاویری از تجمع هواداران احمدزی را در ولایت تخار ببینید:

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول