اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی خبر داد

تولید سالانه 10 هزار متر مربع فرش توسط مددجویان امداد خراسان جنوبی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی با بیان اینکه مددجویان کمیته امداد استان سالانه 10 هزار متر مربع فرش دست‌بافت تولید می‌کنند، گفت: این فرش‌ها از طریق مرکز به کشورهای حوزه خلیج فارس و عمان صادر می‌شود.

تولید سالانه 10 هزار متر مربع فرش توسط مددجویان امداد خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سیدجواد رضوی ظهر امروز در دیدار با استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در سال 92 کارگروه اشتغال ایجاد 7 هزار و 900 شغل را برای استان در نظر گرفت که کمیته امداد تاکنون 3 هزار و 150 مورد از این شغل‌ها را ایجاد کرده است.

وی با اشاره به آموزش‌های ارائه شده به مددجویان زیر پوشش این نهاد، اذعان داشت: کمیته امداد استان رتبه دوم کشوری را در آموزش‌های بلند و رتبه پنجم کشور را در آموزش‌های کوتاه مدت کسب کرده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی با بیان این‌که مددجویان کمیته امداد استان سالانه 10 هزار متر فرش دست‌بافت تولید می‌کنند، تصریح کرد: این فرش‌ها از طریق مرکز به کشورهای حوزه خلیج فارس و عمان صادر می‌شود.

رضوی اضافه کرد: کمیته امداد توانسته است بخشی از هویت فرش استان را از طریق مددجویان حفظ کند.

وی با بیان این‌که 11 هزار دانش‌آموز و دانشجو زیر پوشش این نهاد هستند، افزود: در حال حاضر پنج مجتمع شبانه‌روزی برای تحصیل 300 دانش‌آموز زیر پوشش این نهاد در استان فعال است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی متذکر شد: در حال حاضر برای بیش از 10 هزار خانواده نظام جامع آموزش خانواده را داریم که مربیان آن بیشتر از بانوان هستند و به صورت خانه به خانه مسائل مددجویان را رصد می‌کنند.

رضوی ادامه داد: در بخش حمایت و سلامت حدود 30 سرفصل کاری داریم و سعی کردیم بیشتر به بیمه‌های اجتماعی بپردازیم.

وی با بیان اینکه 4 هزار و 900 نفر از مجریان طرح‌های اشتغال و زنان سرپرست خانوار بیمه هستند، خاطر نشان کرد: همچنین در حال حاضر 12 هزار نفر از مددجویان زیر پوشش این نهاد از خدمات بیمه درمانی برخوردار هستند.

انتهای پیام/69022/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول