اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شرکت آب و فاضلاب روستایی همدان خبر داد

آبرسانی با تانکر سیار به 47 روستا در همدان

معاون طرح و توسعه شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان گفت: در حال حاضر به 47 روستای استان به دلیل کمبود آب توسط تانکر سیار آبرسانی می‌شود.

آبرسانی با تانکر سیار به 47 روستا در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن عبادی‌مجد ظهر امروز در شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان همدان اظهار کرد: از یک‌هزار و 71 روستا در استان 939 روستا بالای 20 خانوار زیرپوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی هستند.

وی با بیان اینکه میانگین بهره‌مندی 80.26 درصد در دستور کار قرار دارد، افزود: میانگین شاخص بهره‌مندی استان 68.9 درصد و کشوری 75.35 درصد بوده که اجرای این مهم نیازمند اعتبارات است.

معاون طرح و توسعه شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان تصریح کرد: اعتبارات سال 88، 15 میلیارد و 900 میلیون تومان است که در سال گذشته به 4 میلیارد و 900 میلیون تومان و امسال نیز به 4 میلیارد و 200 میلیون تومان رسیده؛ در حالی که هزینه‌ها چند برابر شده است.

وی با اشاره به 220 لیتر سرانه مصرف آب در شبانه‌روز ادامه داد: هزینه استحصال و انتقال آب از منابع تأمین آب به مشترکان نیز 20 برابر هزینه دریافتی از مشترکان است.

عبادی‌مجد با بیان اینکه در شهریورماه امسال 169 روستا در سطح استان با تانکر سیار آبرسانی می‌شد، یادآور شد: در حال حاضر به 47 روستا به دلیل کمبود آب توسط تانکر سیار آبرسانی می‌شود.

وی با اشاره به تأثیر خشکسالی در تأمین آب روستاهای استان افزود: در حال حاضر 139 روستای بحرانی در سطح استان با کمبود آب شدید مواجه هستند و تأمین آب مورد نیاز آنها 650 میلیارد ریال اعتبار می‌طلبد.

معاون طرح و توسعه شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر 122 پروژه در دست اجرا قرار دارد، خاطرنشان کرد: ادامه پروژه‌های اجرایی نیازمند 640 میلیارد ریال اعتبار است.

وی با اشاره به تأمین آب روستاهای استان از طریق 406 حلقه چاه عمیق، 309 چاه دستی، 139 چشمه، 29 قنات و پنج سراب تصریح کرد: بیشترین تأمین آب از آب‌های سطحی استان صورت می‌گیرد.

عبادی‌مجد اظهار کرد: در راستای تأمین آب حفر چاه‌های عمیق، خط انتقال آب، خط برق، مخازن مورد نیاز و ... هزینه‌‌بر بوده و نیازمند اعتبار است.

وی با بیان اینکه حدود 140 میلیارد تومان به پیمانکاران و فروشندگان بخش خصوصی بدهی داریم، افزود: 3.5 میلیارد نیز به شرکت توزیع نیروی برق و 200 میلیون تومان به شرکت آب‌ منطقه‌ای استان بدهکار هستیم.

معاون طرح و توسعه شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان تصریح کرد: با افزایش تعرفه برق، روستاییان به استفاده از آب روی آوردند که این امر مشکلات شرکت را بیشتر کرد.

وی با اشاره به حفر 61 حلقه چاه در سطح استان خاطرنشان کرد: اجرای 76.3 کیلومتر خط انتقال، 78.07 کیلومتر شبکه توزیع، واگذاری 255 فقره انشعاب و احداث 13 باب مخزن به حجم 4 هزار و 675 متر مکعب از دیگر اقدامات اجرایی در سال جاری بوده است.

انتهای پیام/89006/ز40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول