اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار فردوس خبر داد

اجرای طرح نهضت درختکاری برای آیندگان در فردوس

شهردار فردوس از اجرای طرح، نهضت درختکاری برای آیندگان در این شهرستان خبر داد.

اجرای طرح نهضت درختکاری برای آیندگان در فردوس

حمید حلاج مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: با هدف تشویق و ترغیب مردم به درختکاری و نیز افزایش سرانه فضای سبز شهرستان، طرح نهضت درختکاری در فردوس اجرا می‌شود.

وی گفت: طرح نهضت درختکاری برای آیندگان با شعار «درختی می‌کارم به نام فرزندم تا در هوای پاک آینده سرزمین سبزمان را رقم بزنم» در هفته درختکاری اجرا و در این طرح بیش از 12 هزار اصله نهال رایگان بین مردم شهرستان فردوس توزیع می‌شود.

شهردار فردوس افزود: مردم می‌توانند با مراجعه به گلخانه شهرداری و تکمیل فرم درخواست نهال، در طرح نهضت درختکاری برای آیندگان شرکت کنند.

حلاج‌مقدم تصریح کرد: پس از تکمیل فرم و آماده سازی فضای مورد نظر برای کاشت درخت و نیز حفر گودال به عمق 80 با دهانه 60 سانتی‌متر با رعایت فاصله سه متر بین هر نهال، متقاضی می‌تواند نهال مورد نظر خود را تحویل و کاشت کند.

وی یادآور شد: پس از دو ماه کارشناسان شهرداری از مکان مورد نظر و نهال‌های غرس شده بازدید و در صورت سبز بودن نهال‌ها، پلاک فلزی به نام شخص، فرزند وی و یا هر فردی که دلش بخواهد صادر می‌شود و فردی که اقدام به کاشت درخت کرده است، موظف می‌شود که از درختان کشت شده، مراقبت کند.

شهردار فردوس گفت: این طرح به صورت ابتکاری اجرا و بیش از 30 هزار اصله نهال از انواع مختلف زیتون تلخ، سرو، اقاقیا، انواع توت و کاج کله قندی بین مردم شهرستان توزیع می‌شود.

سرانه فضای سبز فردوس دو برابر استاندارد کشوری

حلاج‌مقدم سرانه فضای سبز شهرستان فردوس را 23 مترمربع عنوان کرد و افزود: سرانه فضای سبز این شهرستان دو برابر استاندارد کشوری است ولی به سبب قدمت بسیار زیاد نیاز به بهسازی دارد.

وی مساحت فضای سبز شهرستان فردوس را 92 هکتار اعلام و تصریح کرد: در سال گذشته با اجرای کمربند سبز در این شهرستان، 25 هکتار به مساحت فضای سبز فردوس اضافه شد.

شهردار فردوس یادآور شد: مجموعه پارک ملت فردوس به سبب برخورداری از فضای سبز قدیمی نیاز به ترمیم و کاشت مجدد چمن دارد که در سال جاری بخشی از این بهسازی انجام شده است.

انتهای پیام/69007/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول