اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی اعلام کرد

تجهیز واحدهای توانبخشی مدارس استثنایی آذربایجان غربی

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: به منظور آموزش بهتر دانش‌آموزان استثنایی آذربایجان غربی واحدهای توانبخشی در مدارس افزایش یافته و تجهیز می‌شوند.

تجهیز واحدهای توانبخشی مدارس استثنایی آذربایجان غربی

فریدون سیدمصطفوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: عقب‌ماندگی ذهنی اختلالی است که با عملکرد هوشی زیر حد طبیعی و اختلال در مهارت‌های انطباقی مشخص می‌شود.

وی افزود: سن شروع عقب ماندگی ذهنی زیر 18 سال است و با اقدامات آموزشی و اجتماعی می‌توان یک زندگی طبیعی خارج از بیمارستان در سن مناسب را برای این افراد فراهم کرد که عمده‌ترین این مراکز شامل مدارس ویژه است.

سیدمصطفوی با اشاره به اقدامات آموزش و پرورش در رابطه با دانش‌آموزان استثنایی، تصریح کرد: افزایش پوشش تحصیلی، جذب دانش‌آموزان لازم‌التعلیم استثنایی جامانده از تحصیل و جذب دختران دانش‌آموز استثنایی جامانده از تحصیل از نمونه فعالیت‌های اداره آموزش و پرورش است.

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی دوره‌های متوسطه اول و دوم حرفه‌ای و گسترش رشته‌های کارگاهی در مراکز متوسطه حرفه‌ای از اقدامات آموزش و پرورش در راستای افزایش تعامل دانش‌آموزان استثنایی با جامعه است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اعلام کرد: به منظور گسترش آموزش جامع تلفیقی و فراگیر، تحصیل دانش‌آموزان تلفیقی در مدارس عادی را افزایش داده‌ایم.

وی عنوان کرد: راه‌اندازی و گسترش کلاس‌های مرجع، افزایش پوشش تحصیلی برای دانش‌آموزان چهار تا شش سال گروه استثنایی و تهیه و توزیع کتب‌ کمک آموزشی و توانبخشی از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش استثنایی است.

سیدمصطفوی با تاکید بر آموزش همه جانبه کودکان استثنایی تصریح کرد: افزایش و تجهیز واحدهای توانبخشی در مدارس استثنایی و گسترش و تجهیز مدارس استثنایی در سطح استان با مشارکت نوسازی مدارس از شاخص‌ترین برنامه‌ها است.

انتهای پیام/61007/صا20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول