فریدون سیدمصطفوی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: کودکان استثنایی کودکانی از گستره تیزهوشان تا عقب ماندگی ذهنی را دربرمیگیرد که رسیدگی وظیفه عمده رسیدگی به این قشر بر دوش آموزش و پرورش است.
وی افزود: کلاسهای آموزشی کودکان استثنایی، دورههای پیش دبستانی شامل آمادگی مقدماتی و تکمیلی و تا چهار و شش سال بر حسب گروه آموزشی، دوره ابتدایی اول و دوم، دوره اول و دوم متوسطه و دوره اول و دوم متوسطه حرفهای و کارودانش است.
سیدمصطفوی تصریح کرد: خدمات ارائه شده به دانشآموزان استثنایی در مدارس شامل کلیه خدمات تخصصی آموزشی و پرورشی و توانبخشی و همچنین خدمات مشاورهای است.
وی عدم همکاری اولیا و همچنین عدم شناخت کافی اولیا از مدارس استثنایی آموزش و پرورش را مشکل عنوان میکند.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اظهار داشت: کمبود منابع، کمبود نیرو و مراکز برای شناسایی و جذب دانشآموزان استثنایی از دیگر مشکلات مواجه با شناخت دانشآموزان استثنایی است.
سیدمصطفوی خاطرنشان کرد: فرهنگسازی متناسب با شناخت کودکان استثنایی جزو مسئولیتهای سازمان آموزش و پرورش استثنایی است که توسط گروههای متخصص و کمیتههای تخصصی برنامهریزی و نظارت صورت میگیرد.
انتهای پیام/61007/ذ20/ث3001