اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار قزوین خبر داد

طراحی و تدوین استراتژی توسعه آب قزوین

معاون امور عمرانی استاندار قزوین گفت: استراتژی توسعه آب قزوین در 10 محور طراحی و تدوین شده است.

طراحی و تدوین استراتژی توسعه آب قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، منوچهر حبیبی ظهر امروز در جلسه بررسی وضعیت آب استان که در سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: طی چند سال اخیر به دلیل خشکسالی مسائل و مشکلاتی در تأمین آب شرب و کشاورزی در سطح کشور و استان قزوین به وجود آمده که باید با برنامه‌ریزی و اتخاذ راهکارهای مناسب در راستای گذر از این بحران و کمبود آب حرکت کنیم.

وی افزود: با مشارکت و مساعدت وزارت نیرو، استراتژی مدیریت و توسعه آب استان در 10 محور طراحی و تدوین شده اما به دلیل کمبود اعتبارات این طرح هنوز اجرایی نشده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با بیان اینکه اولویت نخست استان آب شرب است، اضافه کرد: برای تحقق این هدف باید الگوی کشت در کشاورزی تغییر کند و به فرموده مقام معظم رهبری اگر بتوانیم 10 درصد در آب کشاورزی صرفه‌جویی کنیم مشکلی در تأمین آب شرب و صنعت نداریم.

حبیبی یادآور شد: 90 درصد از آب استان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود و تاکنون نتوانسته‌ایم در صرفه‌جویی آب کشاورزی موفق شویم.

وی با اشاره به وضعیت آب شرب شهر قزوین خاطرنشان کرد: در شهر قزوین دچار مصرف بی‌رویه آب شرب هستیم که در این زمینه باید فرهنگ صرفه‌جویی و استفاده بهینه از آب در دستور کار مدیران و رسانه‌های جمعی قرار گیرد.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین ادامه داد: در مصرف آب بحث بر سر این نیست که مردم کم مصرف کنند بلکه دغدغه اصلی این است که مردم به اندازه نیاز خود مصرف کنند چون بدون همراهی و همکاری مردم در صرفه‌جویی آب توفیقی به دست نمی‌آید.

حبیبی جلوگیری از هدر رفت آب را از دیگر برنامه‌ها و اولویت‌های آبفای شهری استان ذکر کرد و بیان داشت: باید میزان ورودی و تولید آب شرب به شبکه را افزایش بدهیم و برای تحقق این هدف باید در زمینه انتقال آب سد طالقان و احداث سد برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری کنیم.

انتهای پیام/2667/ط30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول