اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بشرویه تاکید کرد

توجه بیشتر به ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی در بشرویه

امام جمعه بشرویه گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و منابع طبیعی ارزشمند در بشرویه جذب سرمایه‌گذاران و ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

توجه بیشتر به ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی در بشرویه

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، حجت‌الاسلام محمد شمس‌الدین ظهر امروز در دیدار با اعضای ستاد هفته منابع طبیعی بشرویه اظهار داشت: منابع طبیعی دریچه‌ای به سوی حیات و زندگی است که پاسداری از آن برای استفاده نسل‌های آینده وظیفه همه به شمار می‌رود که در این راه کارکنان منابع طبیعی و آبخیزداری در خط مقدم قرار دارند.

وی منابع طبیعی را زیربنای توسعه و پیشرفت در امور اقتصادی کشورها دانست و متذکر شد: حفظ و نگهداری از منابع طبیعی که محیط زیست انسان‌ها است به عنوان سرمایه ارزشمند خدادادی و ملی باید مورد توجه جدی مسئولان و مردم قرار گیرد.

امام جمعه بشرویه تاکید کرد: عناصر طبیعی و محیط زیست بزرگ‌ترین مواهب الهی هستند که باید در راستای حفظ آن و تخریب و استفاده بی‌رویه آن توسط افراد سودجو تلاشی مضاعف شود.

شمس‌الدین تقویت چرخه تولید و تداوم آن را از مهمترین ثمرات فعالیت‌های کارکنان منابع طبیعی دانست و افزود: این افراد با حفظ منابع طبیعی زمینه استفاده صحیح از آن به نفع جامعه و همچنین اشتغال‌زایی را فراهم می‌آورند.

وی وجود 260 حلقه چاه در بشرویه  را از مهمترین ذخایر طبیعی این منطقه دانست و تصریح کرد: حفاظت از این منابع ارزشمند با توجه به اقلیم گرم و خشک منطقه از جمله اصلی‌ترین مواردی است که همواره باید مورد توجه دست‌اندرکاران منابع طبیعی قرار گیرد.

خطیب جمعه بشرویه اظهار داشت: بشرویه در بخش کشاورزی و دامداری دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است ولی تاکنون در زمینه جذب سرمایه‌گذار و ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی اقدامات شایسته‌ای صورت نگرفته است.

وی اذعان داشت: فراهم آوردن بسترهای مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران و ایجاد صنایع و کارخانجات مربوط به بخش کشاورزی و همچنین به کارگیری شیوه‌های نوین و مکانیزه کشاورزی باید بیش از گذشته مورد تحقیق و بررسی کارشناسانه قرار گرفته شود.

انتهای پیام/ 69006

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول