اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده هنگ مرزی ارومیه خبر داد

کشف بیش از 336 هزار لیتر سوخت قاچاق در ارومیه

فرمانده هنگ مرزی ارومیه گفت: 336 هزار و 546 لیتر سوخت قاچاق امسال توسط مرزبانان ارومیه کشف و ضبط شد.

کشف بیش از 336 هزار لیتر سوخت قاچاق در ارومیه

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، شهروز رحمانی ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات فرمانده هنگ مرزی ارومیه ترتیب یافت اظهار داشت: بخش قابل توجهی از این سوخت‌ها را گازوئیل تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به سایر کشفیات این هنگ مرزی افزود: از ابتدای سال تاکنون یک هزار قرص روانگردان، 40 هزار عدد دارو و بیش از 37 هزار پاکت سیگار کشف و ضبط شد.

فرمانده هنگ مرزی ارومیه به دستگیری عابران غیرمجاز ایران و متجاوزان مرزی بیگانه اشاره کرد و افزود: در این مدت 137 نفر عابر غیرمجاز ایرانی، یک هزار و 67 نفر متجاوز مرزی خارجی دستگیر شده است.

رحمانی با اشاره به اینکه در این ارتباط 10 نفر عامل خروج نیز دستگیر شده است، ادامه داد: این افراد کسانی را که مایل به ورود یا خروج از کشور بودند سازماندهی و رهبری می‌کردند.

وی به افزایش کشفیات مواد مخدر به واسطه بهبود امکانات نظارتی، دوربین و حضور شبانه روزی مرزبانان اشاره کرد و گفت: در این ارتباط 54 نفر دستگیر شده و برای تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده هنگ مرزی ارومیه، بیشترین کشفیات را مربوط به مرفین عنوان کرد و گفت: 544 کیلوگرم مرفین و 112 کیلوگرم هروئین کشف و ضبط شد.

رحمانی به برگزاری برنامه‌های مختلف جهت استقبال از عید نوروز اشاره کرد و ادامه داد: یکی از مهم‌‌ترین اقدامات در این زمینه آگاه سازی اقشار مختلف جامعه اعم از مسافران و مردم بومی است.

وی متذکر شد: به انحای مختلف از جمله چاپ و توزیع بروشور مفهوم مناطق ممنوعه مرزی برای مردم تشریح می‌شود، از طرف دیگر فراهم کردن امنیت کامل مناطق مرزی در ایام نوروز به ویژه در گردشگاه‌ها به طور خاص در روز طبیعت انجام می‌گیرد

فرمانده هنگ مرزی ارومیه، مرزبانی را یکی از مشاغل دشوار دانست و خاطرنشان کرد: گاه روزها بلکه یک یا دو ماه مرزبانان به دیدار خانواده خود نمی‌روند، چراکه مسیر هموار جهت تردد وجود ندارد.

انتهای پیام/61002/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول