اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی مازندران:

بیشتر سارقان دستگیر شده در مازندران معتاد هستند

رئیس پلیس آگاهی مازندران رفتار پرخطر در معتادان را زیاد دانست و گفت: از هر 100 نفر زندانی که با جرم سرقت در ندامتگاه‌های استان حبس می‌شوند 97 نفر معتاد هستند.

بیشتر سارقان دستگیر شده در مازندران معتاد هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمد عظیمی پیش از ظهر امروز در همایش یک‌روزه امنیت مرکز درمان اعتیاد که در دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد، با اشاره به اینکه ماموریت نیروی انتظامی گسترده است و همه برای ایجاد امنیت در جامعه باید مشارکت داشته باشند، اظهار داشت: پلیس آگاهی برای 57 ماموریت سازمانی تعریف شده است.

وی با بیان اینکه پلیس آگاهی بیشترین فعالیت را در ایجاد امنیت به خود اختصاص داده است، ابراز داشت: مردم تولید امنیت در جامعه را وظیفه خود نمی‌دانند در حالی که علاوه بر فعالیت پلیس همه باید در ادای سهم احساس مسئولیت کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه در ماه‌های اخیر آمار سرقت از مراکز ترک اعتیاد و کلینیک‌هایی از این دست رو به افزایش بوده است، ادامه داد: جذابیت در این صنف سبب شد تا مخاطبان برای رفع نیاز جسمی و روحی خود مراکز ترک اعتیاد دست‌برد بزنند.

عظیمی ایمن‌سازی عرضه داروهای ترک اعتیاد و مراکز و کلینیک‌ها در این صنف را از ضروریات دانست و گفت: امسال 12 مورد سرقت از مراکز و مطب‌ها ترک اعتیاد در مازندران صورت گرفت.

وی با بیان اینکه افزایش ضریب جرم در معتادان زیاد است، تصریح کرد: هر فرد معتاد هر سال 375 جرم مرتکب می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی مازندران رفتار پرخطر در معتادان را زیاد دانست و افزود: از هر 100 نفر زندانی که با جرم سرقت در ندامتگاه‌های استان حبس می‌شوند 97 نفر معتاد هستند.

وی به تغییر شیوه سارقان در روند سرقت اشاره کرد و یادآور شد: در سال‌های اخیر سرقت از حالت انفرادی خارج و به صورت سازمان یافته و گروهی انجام می‌شود.

عظیمی با تاکید بر اینکه مطب و مراکز ترک اعتیاد باید در مکان‌یابی دقت لازم را به کار گیرند، اظهار داشت: شرایط امنیتی مکان باید زیر پوشش حفاظ الکترونیکی نوین و با کیفیت بالا قرار گیرد.

وی افزود: پلیس آگاهی آمادگی دارد تا در بحث ایمنی اماکن پزشکی به متصدیان امر مشاوره دهد.

انتهای پیام/86006/ط30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول