اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان بیان کرد

برگزاری 397 یادواره شهدای دانش‌آموز در کردستان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان از برگزاری 397 یادواره شهدای دانش‌آموز استان در سال‌جاری خبر داد.

برگزاری 397 یادواره شهدای دانش‌آموز در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد سلیمانی پیش از ظهر امروز در مصاحبه با خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: امسال در مجموع 531 یادواره شهید در استان برگزار شده که 397 مورد آن دانش‌آموزی و 134 مورد آن صنف‌های محتلف بوده است.

وی از انجام 3 هزار و 750 مورد کار تبلیغی در زمینه شهید و شهادت در استان خبر داد و به انتشار 39 عنوان کتاب اشاره کرد و گفت: سه عنوان آن در سال‌جاری بوده و سه کتاب دیگر در دست چاپ است.

به گفته مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان، تهیه و تولید مجموعه هشت پلاک مربوط به زندگی شهدا و خانواده آنان است که با همکاری صدا و سیمای مرکز استان به روی آنتن می‌رود که این هم یکی از اقدامات بنیاد شهید در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بوده است.

سلیمانی از اجرای تاریخ شفاهی و دو طرح پژوهشی و حمایت از یک پایان‌نامه با موضوع شهید و شهادت و دیجیتالی کردن پرونده شهدا را از دیگر اقدامات این بنیاد در سال‌جاری عنوان کرد.

وی در ادامه به برنامه‌های سالگرد تاسیس بنیاد شهید در استان اشاره کرد و ضمن اعلام برگزاری بیش از 531 یادواره شهید توسط دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در استان طی سال‌جاری، دیدار با نماینده ولی‌فقیه و امامان جمعه و جماعت در شهرستان‌ها، دیدار با خانواده شهدا، غبارروبی گلزار شهدا، برگزاری همایش بزرگ پیاده‌روی خانواده شهدا و برگزاری مسابقات قرآن کریم از برنامه‌های این اداره‌کل همزمان با سالروز تاسیس این نهاد است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان با اشاره به کاشت 22 اصله درخت به یاد شهدای استان به صورت نمادین در تمامی شهرستان‌های استان، افزود: به همین مناسبت 5 هزار و 400 اصله نهال در دامنه تپه شهدای گمنام کامیاران به یاد 5 هزار و 400 شهید استان، به همت سپاه و بسیج کاشت می‌شود.

وی در پایان به تجلیل از 48 نفر از مروجان شهید و شهادت در استان اشاره کرد و از برگزاری مسابقه چهل حدیث ویژه خانواده شاهد و وصف شهید در بین دانشجویان و اساتید دانشگاهی استان خبر داد.

انتهای پیام/79002/ح30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول