اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دانشگاه سلمان فارسی صورت گرفت

برگزاری یادواره 90 شهید گمنام و مفقودالاثر کازرون

به همت بسیج دانشجویی دانشگاه سلمان فارسی کازرون یادواره 90 شهید گمنام و مفقودالاثر این شهرستان با حضور خانواده‌های معظم شهدا در این دانشگاه برگزار شد.

برگزاری یادواره 90 شهید گمنام و مفقودالاثر کازرون

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، امام جمعه موقت شیراز صبح امروز در آیین بزرگداشت پنجمین یادواره 90 شهید گمنام و مفقودالاثر کازرون که با حضور جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، دانشجویان و اساتید در دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزار شد در سخنانی با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا و با تقدیر از برگزارکنندگان این یادواره اظهار داشت: در شرایطی که ذهن بسیاری از افراد مشغول مادیات دنیوی است، زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا حکم جهاد را دارد.

حجت‌الاسلام سید ابوفاضل رضوی اردکانی افزود: بزرگداشت یاد شهدا به ویژه شهدای گمنام و مفقودالاثر عبادت محسوب می‌شود چراکه دعای آنان در نزد پروردگارشان مستجاب شده و بعد از شهادت پیکر مطهرشان باز نگشت.

وی گفت: امروزه تمام عزت و شوکت و سرافرازی  ملت ایران در صحنه بین‌المللی مدیون خون شهدا است بنابراین همواره باید پاسدار خون شهدا و حافظ راه شهدای گمنام باشیم.

امام جمعه موقت شیراز تصریح کرد: چنانچه بخواهیم از مسیر شهدا منحرف و به بیراهه کشانده نشویم باید مانند شهدا گوش به فرمان ولی فقیه و پشت سر ایشان حرکت کنیم.

در ادامه سرپرست دانشگاه سلمان فارسی کازرون با تقدیر از بسیج دانشجویی این دانشگاه در برگزاری باشکوه یادواره شهدای گمنام و مفقوالاثر این شهرستان در سخنانی بیان داشت: شهادت عروجی از مغاک خاک تا اوج افلاک و معرکه‌ای است که جز زر ناب خریدار ندارد.

دکتر رضا پولادی افزود: شهادت این مکرر تاریخ با تکرار، کهنه نمی‌شود بلکه به کالبد مادی شرافت می‌بخشد و از آلودگی خاکی می‌زداید.

در بخش پایانی این یادواره اجرای سرود و مداحی توسط یکی از مداحان اهل بیت و تشییع نمادین پیکر مطهر شهید زینت‌بخش این محفل معنوی بود.

به گزارش فارس، در ابتدای مسیر ورودی به یادواره شهدای گمنام و مفقودالاثر در دانشگاه سلمان فارسی کازرون، غرفه‌ای با عنوان «عهدی با شهدا» همراه با آذین‌بندی تصاویر شهدای گمنام توسط دانشجویان بسیجی این دانشگاه برپا شد که بسیار چشم‌نواز بود.

انتهای پیام/2448/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول