اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور عالی رئیس جمعیت هلال احمر:

جمعیت هلال احمر قزوین تجهیز می‌شود

مشاور عالی رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه جمعیت هلال احمر قزوین تجهیز می‌شود، گفت: درصدد ایجاد مرکز بسیار مجهزتر و انبارهای بسیار بزرگ‌تر و دارای ظرفیت بیشتر هستیم.

جمعیت هلال احمر قزوین تجهیز می‌شود

محمد تقی‌خانی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین که در سالن اجتماعات شهدای سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد، در خصوص مهمترین برنامه‌ها و اولویت‌های جمعیت هلال احمر در سال آینده در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: در استان قزوین در گذشته نیز حوادث و بلایای طبیعی زیادی همچون زلزله بویین زهرا به وقوع پیوسته و این استان براساس مطالعات، استان حادثه‌خیزی است که به همین دلیل پیشگیری از آسیب‌های ناشی از آن مستلزم توجه بیشتر به مسائل امدادی است.

وی با بیان اینکه در این راستا باید انبارهایی متناسب با حوادث در استان وجود داشته باشد که در حال حاضر استان از این نظر وضعیت مطلوبی دارد، عنوان کرد: با توجه به اینکه قزوین استان معین تهران نیز محسوب می‌شود باید ظرفیت‌های آن از نظر امدادی به گونه‌ای باشد که بتواند در صورت وقوع حوادث احتمالی به کمک پایتخت بشتابد.

مشاور عالی رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: به همین دلیل باید قزوین را از این نظر بیش از پیش آماده کرد ضمن اینکه در حال حاضر نیز این آمادگی در استان وجود دارد اما درصدد ایجاد مرکز بسیار مجهزتر و انبارهای بسیار بزرگتر و دارای ظرفیت بیشتر هستیم تا این کار بهتر انجام شود.

وی در خصوص اعتبارات مورد نیاز هلال احمر نیز خاطرنشان کرد: 30 درصد اعتبارات این نهاد را دولت تامین می‌کند و بقیه نیز از محل کمک‌های مردمی، حمایت‌های بین‌المللی، سازمان‌های خیریه بین‌المللی، سازمان ملل و فدراسیون‌های بین‌المللی تامین می‌شود.

تقی‌خانی گفت: مشکلات مالی همواره وجود دارد اما کمک مردم، خیران، سازمان‌ها و انجمن‌های بین‌المللی که همواره پشتیبان هلال احمر و راهگشای مسائل و مشکلات آن بوده‌اند همچون گذشته این نهاد را در خدمات‌رسانی به مردم آسیب‌دیده و نیازمند کمک یاری می‌کنند.

مشاور عالی رئیس جمعیت هلال احمر در خصوص برنامه‌های نوروزی جمعیت هلال احمر نیز اظهار کرد: هر یک از استان‌ها با توجه به میزان مسافران و گردشگران نوروزی برای خود برنامه‌های ویژه‌ای دارند و با ستاد بحران استان با همکاری جمعیت هلال احمر برای این ایام برنامه‌ریزی می‌کند.

وی با اشاره به ویژگی گذری بودن و پر رفت و آمد بودن استان قزوین ادامه داد: از آنجا که تعداد زیادی از مسافران از این استان به مناطق شمالی، غربی و شمال غربی کشور عبور می‌کنند و در واقع قزوین یک شاهراه ارتباطی میان این مناطق محسوب می‌شود و چندین بزرگراه کشور به این استان ختم می‌شود به طور قطع باید ستاد نوروزی در استان قزوین بیشتر فعالیت کند.

مشاور عالی رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه تمرکز مسافران در قزوین به مراتب بیشتر از دیگر استان‌های کشور است، تصریح کرد: به همین دلیل ستاد نوروزی و جمعیت هلال احمر قزوین به نسبت مناطق دیگر همواره فعال‌تر بوده است و امسال نیز به همین نسبت ستاد تشکیل شده و جمعیت هلال احمر پایگاه‌های مختلفی در راه‌های استان تشکیل داده‌اند که به‌زودی برقرار می‌شود.

تقی‌خانی همچنین تجهیز و تکمیل پایگاه‌های امدادی هلال احمر، تکمیل طرح‌های ناتمام این نهاد از جمله طرح‌های عمرانی و تداوم برنامه‌های علمی به ویژه پیگیری راه‌اندازی دانشگاه بین‌المللی هلال احمر را از جمله اولویت‌ها و برنامه‌های جمعیت هلال احمر در سال آینده برشمرد.

انتهای پیام/77011/م30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول