اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت و معدن کرمان خبر داد

وجود 3 هزار محدوده باطله معدن در کرمان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: وجود 3 هزار محدوده باطله معدن در استان کرمان یکی از معضلات است.

وجود 3 هزار محدوده باطله معدن در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمود سلطان‌زاده امشب در جلسه مشترک کارگروه صنایع و معادن استان کرمان با کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: استان کرمان به عنوان محور توسعه معدن است.

وی افزود: با توجه به بررسی‌ها و آمار کارشناسی شده یکی از چالش‌های پیش روی استان کرمان بحث معادن است، زیرا 80 درصد منابع معادنی در دست دو شرکت بزرگ سنگ‌آهن و مس توزیع شده و فضای خالی برای بخش خصوصی وجود ندارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان ابراز داشت: توسعه در استان کرمان و کشور با توجه به منابعی که در اختیار دولت هست، امکان توسعه بدون کمک از بخش خصوصی وجود ندارد.

سلطان‌زاده تصریح کرد: 20 درصد معادن در دست بخش خصوصی است که به علت کوچک بودن و پراکندگی معادن صرفه اقتصادی و ارزشمندی سرمایه‌گذاری ندارد.

وی ادامه داد: 3 هزار محدوده باطله معدن در استان کرمان وجود دارد که معضل بعدی استان کرمان در حوزه معدن است.

سلطان‌زاده اذعان داشت: امکان توسعه استان کرمان بین 1.7 میلیارد تن سنگ آهن است که 80 درصد آن اختصاص یافته و 20 درصد در اختیار بخش خصوصی است.

وی گفت: به علت عدم فضای خالی و حبس 80 درصد معادن کرمان در دست دو شرکت بزرگ امکان حضور توانمند بخش خصوصی در این حوزه وجود ندارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان ابراز داشت: پیشنهاد ما به کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی این است که با اصلاح قانون محدوده‌های معدنی در سطح قابل توجهی به اکتشاف گذاشته شود تا آینده استان کرمان را تضمین کنیم.

سلطان‌زاده عنوان کرد: راه توسعه استان کرمان این است که ذخایر بلااستفاده که در اختیار دولت است، آزاد شود تا بخش خصوصی بتواند از آن استفاده کند.

وی بیان داشت: تنها راه توسعه استان کرمان وجود اکتشافات پایه است که 30 سال از آن محروم بوده و راهی به غیر از انجام اکتشاف‌های جدید نداریم.

این مسئول با اشاره به کشته شدن سه نفر از معدن‌کاران در معادن زغال‌سنگ کوهبنان طی ماه گذشته تصریح کرد: باید پنج درصد از بودجه معادن به ایمنی معادن و 10 درصد به اکتشاف معادن اختصاص یابد.

انتهای پیام/80019/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول