اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان:

برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم از توفیقات سازمان صنعت و معدن است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان کسب رتبه سوم کشور در بین 31 استان در زمینه اجرای بهینه امر تنظیم بازار و برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا را از توفیقات این سازمان دانست.

برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم از توفیقات سازمان صنعت و معدن است

پیمان اسراری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج به بیان برخی دیگر از اقدامات انجام شده این سازمان در خصوص بازار استان پرداخت و یکی از این موارد را اجرای الگوهای مصرف در سطح استان به منظور تهیه و تدوین برنامه‌های توزیع عنوان کرد.

وی تلاش در راستای بهبود زیرساخت‌های لازم برای تنظیم بازار با استفاده از منابع بانکی و مالی استان، تعیین سیاست‌های اجرایی تنظیم بازار کالایی در استان از جمله تعیین سقف مورد نیاز برای ذخیره‌سازی، قیمت کف و سقف و حمایت از مصرف‌کنندگان در قبال نوسانات قیمت را برخی دیگر از این اقدامات ذکر کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان، تعیین متولی خرید و دستگاه مباشر خرید کالایی مورد نظر در سطح استان، تهیه و تنظیم تغییرات قیمت کالاهای اساسی به صورت روزانه و هفتگی از سطح بازار و کسب رتبه سوم کشور در بین سازمان‌های صنعت معدن و تجارت 31 استان در زمینه اجرای بهینه امر تنظیم بازار و برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا را بخشی دیگر از توفیقات این دستگاه دانست.

اسراری، مدیریت جذب و مصرف گندم و آرد و تأمین نیاز استان به گندم، تعریف شبکه رسمی حمل و توزیع آرد با استفاده از ظرفیت شرکت حمل و نقل خلیج فارس، نظارت مستمر بر عرضه و فروش کالاهای تنظیم بازار نظیر گوشت منجمد، مرغ و سایر اقلام و اخذ اطلاعات و آمار موجودی انبارهای استان به صورت ماهانه و بازرسی مستمر از آنها را دیگر برنامه‌های اجرا شده سازمان ذکر کرد.

وی استقرار بازرس مقیم در میدان میوه و تره‌بار مرکز استان و شهرستان‌ها، بازرسی مستمر از شرکت‌های پخش و مراکز عرضه و فروش عمده کالا و فروشگاه‌های بزرگ و انبارها و سردخانه‌ها به منظور جلوگیری و اقدامات پیشگیرانه برای موارد احتمالی تخلفات از جمله احتکار دیگر طرح‌هایی عنوان کرد که با قوت اجرا شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان، اخذ اطلاعات قیمت کالاهای پرمصرف در سطح بازار استان به صورت مستمر و روزانه، برنامه‌ریزی و تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز در ایام مختلف سال، شناخت عوامل بی‌نظمی‌های گذشته و دقت و مراقبت برای تکرار نشدن آنها و همچنین تقویت نهادهای اقتصادی و بازار را دیگر اقدامات سازمان بیان کرد.

انتهای پیام/79012/س30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول