پیمان اسراری امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در سنندج به بیان برخی دیگر از اقدامات انجام شده این سازمان در خصوص بازار استان پرداخت و یکی از این موارد را اجرای الگوهای مصرف در سطح استان به منظور تهیه و تدوین برنامههای توزیع عنوان کرد.
وی تلاش در راستای بهبود زیرساختهای لازم برای تنظیم بازار با استفاده از منابع بانکی و مالی استان، تعیین سیاستهای اجرایی تنظیم بازار کالایی در استان از جمله تعیین سقف مورد نیاز برای ذخیرهسازی، قیمت کف و سقف و حمایت از مصرفکنندگان در قبال نوسانات قیمت را برخی دیگر از این اقدامات ذکر کرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان، تعیین متولی خرید و دستگاه مباشر خرید کالایی مورد نظر در سطح استان، تهیه و تنظیم تغییرات قیمت کالاهای اساسی به صورت روزانه و هفتگی از سطح بازار و کسب رتبه سوم کشور در بین سازمانهای صنعت معدن و تجارت 31 استان در زمینه اجرای بهینه امر تنظیم بازار و برگزاری نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا را بخشی دیگر از توفیقات این دستگاه دانست.
اسراری، مدیریت جذب و مصرف گندم و آرد و تأمین نیاز استان به گندم، تعریف شبکه رسمی حمل و توزیع آرد با استفاده از ظرفیت شرکت حمل و نقل خلیج فارس، نظارت مستمر بر عرضه و فروش کالاهای تنظیم بازار نظیر گوشت منجمد، مرغ و سایر اقلام و اخذ اطلاعات و آمار موجودی انبارهای استان به صورت ماهانه و بازرسی مستمر از آنها را دیگر برنامههای اجرا شده سازمان ذکر کرد.
وی استقرار بازرس مقیم در میدان میوه و ترهبار مرکز استان و شهرستانها، بازرسی مستمر از شرکتهای پخش و مراکز عرضه و فروش عمده کالا و فروشگاههای بزرگ و انبارها و سردخانهها به منظور جلوگیری و اقدامات پیشگیرانه برای موارد احتمالی تخلفات از جمله احتکار دیگر طرحهایی عنوان کرد که با قوت اجرا شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان، اخذ اطلاعات قیمت کالاهای پرمصرف در سطح بازار استان به صورت مستمر و روزانه، برنامهریزی و تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز در ایام مختلف سال، شناخت عوامل بینظمیهای گذشته و دقت و مراقبت برای تکرار نشدن آنها و همچنین تقویت نهادهای اقتصادی و بازار را دیگر اقدامات سازمان بیان کرد.
انتهای پیام/79012/س30