اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم سیرجان در مجلس:

بزرگترین معدن تیتانیوم ایران در کرمان تعطیل است

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بزرگترین معدن تیتانیوم کشور در جنوب استان کرمان تعطیل است، گفت: 40 معدن مس در استان کرمان در تعطیلی به سر می‌برد.

بزرگترین معدن تیتانیوم ایران در کرمان تعطیل است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، شهباز حسن‌پور امشب در جلسه مشترک کارگروه صنایع و معادن استان کرمان با کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رحمانی رئیس کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی و جمعی از اعضای این کمیسیون و مدیرکل معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در قالب هیئتی در استان کرمان حضور یافتند.

وی ابراز داشت: استان کرمان باید در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی پیشگام باشد.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امیدواریم، بتوانیم، معادن را جایگزین نفت کنیم که با توجه به بهشت معادنی که در کرمان وجود دارد، امری شدنی است.

حسن‌پور ادامه داد: اعضای کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی از تعدادی از معادن استان کرمان بازدید به عمل آوردند و جلسه‌ای با فعالان بخش خصوصی در معدن گل‌گهر برگزار کردند.

وی افزود: استاندار کرمان محور وفاق، همدلی و هماهنگی قرار گرفته و تمام جناح‌های استان کرمان به این جمع‌بندی رسیده‌اند که برای توسعه و آبادانی هیچ دعوایی نداشته باشند و حرکت‌های خوبی در این خطه آغاز شده که می‌تواند، الگویی برای سایر استان‌ها باشد.

این نماینده مجلس ابراز داشت: 22 بهمن ماه سال جاری رکورد تولید گندله توسط نیروهای توانمند سیرجان زده شد و به 19 هزار تن رسید و بارگیری نخستین فولاد استان کرمان انجام شد.

حسن‌پور عنوان کرد: 4 هزار معدن شناخته شده در استان کرمان وجود دارد که 20 درصد از معادن کشف شده است.

وی ادامه داد: نشستی در مجلس شورای اسلامی با حضور استاندار کرمان و وزیر صنعت و معدن و سایر دست‌اندرکاران برای توسعه استان کرمان برگزار می‌شود.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بزرگترین معدن تیتانیوم کشور در جنوب استان کرمان تعطیل است، گفت: 40 معدن مس در استان کرمان تعطیل است.

حسن‌پور ابراز داشت: برای سال آینده 2 هزار مگاوات برق در شهرستان سیرجان برای اجرای پروژه‌های صنعتی و معدنی نیاز داریم که جای آن در استان کرمان خالی است.

انتهای پیام/80019/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول