اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران خبر داد

عضویت 31 هزار نفر در سازمان نظام مهندسی معدن کشور

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران گفت: در حال حاضر 31 هزار نفر در سازمان نظام مهندسی معدن کشور عضویت دارند که این تعداد از مهندسان از 11 سال پیش تاکنون به عضویت این سازمان درآمده‌اند.

عضویت 31 هزار نفر در سازمان نظام مهندسی معدن کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، هرمز ناصری‌نیا، ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از ساختمان نظام مهندسی معدن استان یزد با اشاره به پیشینیه فعالیت سازمان نظام مهندسی معدن در سطح کشور اظهار داشت: این سازمان از 11 سال پیش شکل گرفته و در بخش‌های مختلف مربوط به معدن فعالیت‌های مختلفی انجام داده است.

وی از عضویت بیش از 31 هزار نفر در سازمان نظام مهندسی معدن در کشور خبر داد و بیان کرد: سازمان نظام مهندسی معدن، انضباطی ویژه در سراسر کشور ایجاد کرده و تلاش می‌کند تا موازین فنی و حقوقی به طور کامل و درست در سراسر کشور اجرا شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران تاکید کرد: مهندسان باید نیازهای مردم را تامین کنند و این قشر آگاه و مطلع هستند که ضرر و آسیب رساندن به جامعه به دور از اخلاق مهندسی است.

وی خاطرنشان کرد: نظام‌های مهندسی و پزشکی برای حفظ حقوق مردم ایجاد شده‌اند و اعضای آن همگی در راستای تحقق این امر تلاش می‌کنند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قدمت و اهمیت معدن در کشور اظهار داشت: تا محصولات معدنی وجود نداشته باشد، هیچ محصولی به جز مواد غذایی، نمی‌تواند در زندگی انسان موثر عمل کند و جایگزین مواد معدنی شود.

وی با اشاره به سخنان مطرح شده درباره مظلومیت معدن و معدنکاران عنوان کرد: گرچه مشکلاتی در این زمینه وجود دارد اما نباید گمان کنیم هیچ توجهی به این بخش نشده زیرا معدن و معدنکار، یکی از ارکان اقتصاد کشور به شمار می‌روند.

ناصری‌نیا عنوان کرد: معدن و معدنکاری قدمتی همپای قدمت تاریخ و تمدن بشر دارد و بشر از همان اول که توانست از خاک، خشت درست کند، ریشه‌های معدنکاری پا گرفت.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران با بیان اینکه اکنون در ایران معادن 6 هزار ساله داریم، بیان کرد: ایران در این زمینه یکی از کهن‌ترین‌هاست و بسیاری از مواد معدنی از جمله فلزات از ایران به سایر کشورها رفته است.

وی همچنین عنوان کرد: در حال حاضر تعداد زیادی از معادن ما به صورت مدرن در حال فعالیت هستند اما اطلاع‌رسانی لازم در این زمینه صورت نگرفته و عده زیادی از مسئولان ما هنوز بر این باورند که معدنکاری در کشور ما به شکل سنتی انجام می‌شود.

ناصری‌نیا همچنین از نماینده جامعه معدنی استان یزد خواست تا نیازها، مشکلات و درخواست‌های این جمع را از طریق قانونی و از طریق نمایندگان خود مطرح کنند زیرا به طور قطع دولت نه می‌خواهد و نه می‌تواند که بر خلاف مصالح مردم عمل کند.

وی تاکید کرد: به طور قطع دولت و دولتمردان کاری نمی‌کنند که موجب تعطیلی یک بخش از فعالیت‌های تولیدی کشور باشد و به طور قطع حق و حقوق معدنکاران نیز مدنظر مسئولان و دولتمردان است.

به گزارش فارس، در این مراسم از ساختمان نظام مهندسی معدن در استان یزد در مجتمع ادارات با حضور مسئولان استان و جمعی از مهندسان معدن استان یزد بهره‌برداری شد.

انتهای پیام/2464/ل40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول