اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دهدشت:

بی‌تفاوتی نسبت به رواج بدحجابی تبعات جبران‌ناپذیری به همراه دارد

امام جمعه دهدشت گفت: بی‌تفاوتی نسبت به رواج بدحجابی تبعات جبران‌ناپذیری به همراه دارد.

بی‌تفاوتی نسبت به رواج بدحجابی تبعات جبران‌ناپذیری به همراه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تقارن عید نوروز با شهادت حضرت فاطمه(س) اظهار داشت: با توجه به اینکه مردم ایام نوروز را برای برگزاری جشن و شادی خود قرار می‌دهند، مصوبه‌ای در شورای فرهنگ عمومی شهرستان داشتیم که دو دهه فاطمیه به هشت روز تقلیل پیدا کند.

*تقلیل دو دهه فاطمیه به ایام هشت روزه

امام جمعه دهدشت تصریح کرد: طبق این مصوبه دهه اول فاطمیه روزهای 23 تا 25 اسفند یعنی به سه روز تقلیل یافته است.

حسینی با بیان اینکه این سه روز شامل روزهای قبل، بعد و روز شهادت آن حضرت طبق روایتی است، افزود: دهه دوم فاطمیه به روزهای دوازدهم تا شانزدهم فروردین و مدت پنج روز تقلیل پیدا کرده و در مجموع 20 روز فاطمیه به هشت روز رسیده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه با اشاره به مصوبه قانونی شورای فرهنگ عمومی شهرستان مبنی بر جلوگیری از نواختن ارگ و رقص مختلط در تالارهای عروسی، بی‌تفاوتی برخی متولیان نسبت به اجرای این مصوبه را متذکر و هشدار داد در این باره همه ما داریم فکر و اندیشه یک اقلیت را می‌پذیریم.

*پیشتازی مصوبات شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه نسبت به سایر شهرهای استان

امام جمعه دهدشت، مسائل حاشیه‌ای ارگ از قبیل رقص مختلط و اشعار زننده ارکستر را از دلایل منع نواختن این نوع موسیقی در جشن‌های عروسی عنوان و تصریح کرد: اینکه چرا نوارفروشی‌های بازار نسبت به پخش مسایل دینی و صدای روحبخش قرآن شرم و حیا دارند جای تأمل دارد.

حسینی با اشاره به پیشتاز بودن مصوبه‌های شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه نسبت به استان و تأکید بر لزوم جدی گرفتن مصوبات شورای فرهنگ عمومی، خواستار فعال شدن ستاد امر به معروف و نهی از منکر و رواج یافتن تذکر لسانی به مروجین بدحجابی در سطح شهر شد.

به گفته حسینی پذیرش مسئله بدحجابی از سوی مسئولان از دلایل گسترش بدحجابی در سطح شهر بوده و این پدیده روز به روز به سمت عادی شدن پیش می‌رود که این مسئله یک خطر جدی است.

حسینی، بی‌تفاوتی نسبت به ارزش‌ها را باعث بروز تبعات جبران‌ناپذیر خواند و با بیان اینکه اگر امروز وارد میدان شویم و مدیریت کنیم به راحتی قابل حل است، مبارزه با بدحجابی و جلوگیری از گسترش این پدیده را کار سختی ندانست و افزود: احساس می‌کنم هم مسئولان نسبت به این مسئله بی‌انگیزه شده‌اند و هم ضعف مدیریتی در سطح کلان باعث عادی جلوه دادن بدحجابی در جامعه شده است.

امام جمعه دهدشت وضعیت نگران کننده حجاب در دوران قبل از انقلاب را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: فلسفه انقلاب و قیام امام و بزرگان دین برای حفظ حجاب بود.

حسینی با تأکید بر اینکه اگر امروز در مقابل منکراتی از قبیل بدحجابی کوتاه بیاییم فردای قیامت در مقابل امام و شهدا نمی‌توانیم جوابگو باشیم، ابراز داشت: جبهه ما مدعی حفاظت از ارزش‌ها و برنامه دشمن بر پایه رواج ولنگاری، بی‌عفتی و پشت‌پا زدن به دستورات الهی است.

انتهای پیام/82016/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول