اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کامیاران:

احیای طبیعت مشارکت مردمی را می‌طلبد

فرماندار کامیاران گفت: احیای طبیعت مشارکت مردمی را می‌طلبد که مردم به صورت خودجوش در حفظ و نگهداری منابع طبیعی اقدام کنند.

احیای طبیعت مشارکت مردمی را می‌طلبد

به گزارش خبرگزاری فارس از کامیاران، سروش روحانی عصر امروز در جلسه ستاد برگزاری هفته منابع طبیعی اظهار داشت: با توجه به لزوم حفظ منابع طبیعی استفاده از گونه‌های بومی ضروری است.

وی گفت: احیای طبیعت مشارکت مردمی را می‌طلبد که مردم به صورت خودجوش در حفظ و نگهداری منابع طبیعی اقدام کنند.

روحانی اظهار داشت: احیای منابع طبیعی به صورت صرف اداری ثمره‌اش تنها کاشت است اما بقا و حفظ نهال‌های کاشت شده نیازمند همکاری تمامی دهیاران، شوراهای اسلامی و حضور مردمی است.

فرماندار کامیاران لزوم رسیدگی جدی با هدف راه‌اندازی هر چه زودتر مزار شهدای گمنام را با همکاری تمامی ادارات خواستار شد.

وی کارهای مقدماتی را لازمه اتمام کارها دانست و افزود: تمامی ادارات باید در برنامه‌های مربوط به هفته منابع طبیعی درگیر شوند.

روحانی تصریح کرد: لازمه تقسیم کارها برای بسترسازی، نظم و اجرای مناسب برنامه‌ها است.

وی تاکید کرد: هر کدام از ادارات شهرستان که دارای نیروی انسانی کافی هستند، باید اجرای برنامه یکی از روزهای هفته منابع طبیعی را بر عهده بگیرد.

روحانی با اشاره به تحقیقات صورت داده شده در خصوص تأثیر منفی نهال‌های غیربومی گفت: گیاهان سوزنی غیربومی طبق تحقیقات صورت گرفته برای تنوع گیاهی بی‌نظیر منطقه خطرناک شمرده می‌شود.

وی گفت: چون هدف ما این است که در راستای بقا و حفظ محیط زیست قدمی مثبت برداریم، حداقل باید در این شهرستان از کاشت نهال‌هایی که تخریب گونه‌ها را به همراه دارد پرهیز کنیم.‌

فرماندار کامیاران با اشاره به گونه‌های قابل استفاده در فضاهای داخلی شهرستان افزود: گونه‌های کاج و سرو نقره‌ای و صنوبر را می‌توان در سطح شهر استفاده کرد و این‌گونه احتمال آسیب به گونه‌های گیاهی نیز از بین می‌رود.

روحانی در پایان ادامه داد: در فضاهای خارج شهر که بحث حفظ گونه‌های گیاهی مطرح است می‌توان از گونه‌های بومی زاگرس از جمله بلوط، صنوبر، تایلو، ارغوان، سماق و بنه استفاده کرد.

انتهای پیام/79018/ط30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول