اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دفتر ترویج و آموزش‌های مردمی سازمان جنگل‌ها:

500 هزار «همیار طبیعت» سال آینده در کشور ساماندهی می‌شوند

معاون دفتر ترویج و آموزش‌های مردمی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به اجرای طرح «همیار طبیعت» در صورت تأمین اعتبار در سال آینده گفت: 500 هزار نفر در اجرای این طرح مشارکت می‌کنند.

500 هزار «همیار طبیعت» سال آینده در کشور ساماندهی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی استان سمنان، مجید لقمان‏پور در حاشیه برگزاری کارگاه تحلیل تأثیر توانمندسازی بر روند توسعه پایدار در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، با بیان اینکه طرح ساماندهی همیاران طبیعت تهیه شده و افراد مشارکت‌کننده در این طرح نیز شناسایی شده‌اند، اظهار کرد: این طرح در صورت تأمین اعتبار در سال آینده اجرایی می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر، بیش از یک میلیون خانوار شناسنامه‌دار با بخش‌های مختلف مراتع کشور مرتبط هستند که در مجموع، 5 میلیون نفر به منظور آگاهی‏بخشی و توانمندسازی به عنوان جوامع محلی مرتبط با مراتع نیاز به آموزش دارند.

معاون دفتر ترویج و آموزش‌های مردمی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری خاطر نشان کرد: در صورت تأمین اعتبار، ثبت نام، آموزش، ارائه بسته‌های آموزشی، هدایت، ارتباط دائمی و تهیه یک بانک اطلاعاتی از همیاران طبیعت نیاز از بخش‌های اجرای طرح ساماندهی همیاران طبیعت در کشور است.

لقمان‏پور خاطر نشان کرد: هم‏اکنون بیش از 35 هزار همیار طبیعت در کشور همکاری و مشارکت دارند.

وی عنوان کرد: طرح همیاران طبیعت طرحی کلیدی برای پیشرفت و فرهنگ‏سازی و استفاده از توان عمومی برای حفاظت از طبیعت است.

به گزارش فارس از استان سمنان، معاون دفتر ترویج و آموزش‌های مردمی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری تصریح کرد: دو دسته همیار طبیعت عمومی و دولتی در کشور در طرح همیاران طبیعت با این سازمان همکاری می‌کنند.

لقمان‏پور با اشاره به اجرای طرح توانمندسازی جوامع محلی در کشور بیان کرد: برای آموزش مجریان و بهره‏برداران اراضی در استان‌های کشور در راستای اجرای این طرح بیش از 167 هزار نفر کلاس آموزشی پیش‏بینی شده است.

انتهای پیام/2249/غ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول