اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی کرمان عنوان کرد

مصرف 10 درصد مواد مخدر عبوری از مرزها در کشور

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: تنها 10 درصد از مواد مخدری که از مرزهای کشور ما عبور می‌کند در داخل کشور مصرف می‌شود، با این وجود در حوزه فرهنگسازی، پیشگیری و آگاه‌سازی کوتاهی‌هایی شده است.

مصرف 10 درصد مواد مخدر عبوری از مرزها در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حسین چناریان پیش از ظهر امروز در نشست علمی تخصصی نقد و بررسی اقدامات کاهش عرضه مواد مخدر و روانگردان‌ها در دانشگاه آزاد واحد کرمان اظهار داشت: یکی از دغدغه‌‌های جدی فعلی در جهان، بحث مواد مخدر و اعتیاد است.

وی بیان داشت: با وجود همه فعالیت‌ها و تلاش‌های انجام شده در مبارزه با مواد مخدر، اما در این حوزه کوتاهی داشته‌ایم و باید توجه بیشتری را به این امر معطوف کنیم.

چناریان افزود: یکی از علل و عوامل اصلی توسعه اعتیاد در جامعه، عدم توجه جدی به این مسئله است.

وی خاطر نشان کرد: کشور همسایه ما به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده مواد مخدر جهان به شمار می‌رود و با وجود حدود یک هزار کیلومتر مرز با این کشور، شرایط خاصی را داریم.

چناریان تصریح کرد: تنها 10 درصد از مواد مخدری که از مرزهای کشور ما عبور می‌کند در داخل کشور مصرف می‌شود، با این وجود در حوزه فرهنگسازی، پیشگیری و آگاه‌سازی کوتاهی‌هایی شده است.

وی ابراز داشت: نگرانی جدید ما در مورد مواد روانگردان است که اثرات ناگوار بیشتری دارند و تولید و دسترسی به آنها نیز راحت‌تر است.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: در ارائه گزارش‌های سازمان ملل منتشر شده که سطح زیر کشت مواد مخدر در افغانستان کاهش پیدا کرده است، اما در عمل میزان برداشت در هر هکتار افزایش دارد.

چناریان اظهار داشت: در گذشته از هر هکتار مزرعه مواد مخدر در افغانستان 17 کیلوگرم تریاک برداشت می‌شد که اکنون با تغییرات کشت که توسط انگلیسی‌ها در مزارع کشاورزی افغانستان صورت گرفته این مقدار به 50 کیلوگرم افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: طی شش سال گذشته کشت مواد مخدر در افغانستان از 7 هزار تن به بیش از 11 هزار تن در سال 2012 رسیده است.

چناریان عنوان کرد: منافعی که تولید و توزیع مواد مخدر دارد، آن را به سومین تجارت پرسود دنیا بعد از سلاح و نفت تبدیل کرده است.

به گزارش فارس، نشست علمی تخصصی نقد و بررسی اقدامات کاهش عرضه مواد مخدر و روانگردان‌ها با حضور مسئولان، اساتید دانشگاه و پژوهشگران حوزه اعتیاد و سوء مصرف مواد مخدر در محل سالن اجتماعات دانشکده ادبیات دانشگاه آزاد‌ واحد کرمان برگزار شد.

انتهای پیام/80017/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول