اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در امور زنان و خانواده:

سرعت شیوع مواد مخدر در بین زنان نگران‌کننده است

مشاور دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در امور زنان و خانواده گفت: سرعت شیوع مواد مخدر در بین زنان بسیار نگران‌کننده و جدی است.

سرعت شیوع مواد مخدر در بین زنان نگران‌کننده است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه ظهر امروز زهرا بنیانیان در نشست تخصصی پیشگیری از اعتیاد در حوزه زن و خانواده که در سالن همکف استانداری برگزار شد، اظهار داشت: سن اولین مصرف مواد مخدر در کشور رو به کاهش است به طوری که میانگین سن نخستین مصرف 21 است و این رقم در بین دختران 15 تا 19 سالگی گزارش شده است.

وی به وضعیت شاغلان و متأهلان در ارتباط با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: درصد بالایی از معتادان شاغل هستند و شمار متأهلان معتاد بسیار بالا است.

بنیانیان به درگیری طبقات مختلف جامعه با پدیده اعتیاد اشاره کرد و اذعان داشت: در این زمینه باید کنترل بیشتر و جدی‌تری صورت گیرد.

مشاور دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در امور زنان و خانواده افزود: درصدی از زنان جامعه ما به دلیل کاهش وزن و لاغری از شیشه استفاده می‌کنند که باید در این زمینه اطلاع‌رسانی لازم صورت گیرد.

وی به شرایط فیزیکی و جسمانی زنان اشاره کرد و گفت: شرایط فیزیکی در زنان و مردان متفاوت است به گونه‌ای که زنان معتاد سخت‌تر و دیرتر از مردان معتاد می‌توانند اعتیاد را ترک کنند و درمان شوند.

بنیانیان ادامه داد: مردان بهبود یافته دوباره می‌توانند به جامعه بازگردند اما شرایط زنان متفاوت است و برگشت زنان بهبود یافته به جامعه بسیار سخت خواهد بود.

وی با بیان اینکه سرعت شیوع مواد مخدر در بین زنان بسیار نگران‌کننده و جدی است، خاطرنشان کرد: ظرف کمتر از 10 سال آمار زنان معتاد نزدیک به دو برابر شده است.

بنیانیان بر لزوم آگاهی دادن به زنان و دختران جامعه در ارتباط با پدیده شوم مواد مخدر تاکید کرد و اذعان داشت: در این زمینه باید برنامه‌ریزی‌های کارشناسی صورت گیرد.

انتهای پیام/61010/ک30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول