به گزارش خبرگزاری فارس از قم، منصوره چاوشی ظهر امروز در همایش علمی تخصصی مشاوران مدارس که در سالن سینما تربیت برگزار شد اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم مشاور خوبی برای دانشآموزان باشیم ابتدا باید هویت خودمان را به درستی تعیین کنیم سپس برای هویتبخشی به آنها تلاش کنیم.
وی افزود: ارائه راهکارها به صورت مستقیم به شخص مشاورهگیرنده کار صحیحی نیست زیرا ممکن است انگیزههای شخصی مشاور در آن دخیل باشند؛ ارائه مشاوره صحیح یعنی راهنمایی و هدایت شخص و هویتبخشی به او تا خودش راهش را انتخاب کند.
مشاور ارشد هسته مشاوره ناحیه چهار آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه طی تحقیقاتی در سال 2011 مشخص شد هویتشناسی مشاوران از سوی خودشان اهمیت ویژهای دارد خاطرنشان کرد: اگر این گام نخست با دقت برداشته نشود آنگاه مشاوران با استفاده از ذهنیات خود به ارائه مشاوره خواهند پرداخت.
چاوشی ادامه داد: کسانی که میخواهند مشاور خوبی باشند باید ابتدا خودشان را لایق کمک گرفتن از دیگران ببینند و در آن صورت میتوانند راهنماییهای لازم را به دیگران هم داشته باشند.
وی اذعان داشت: وقتی مشاورههای اشتباه را بررسی میکنیم میبینیم مشاوران آنها هویت خودشان را درستی نشناخته بودهاند و به همین دلیل مشکلاتی را به مخاطبان خود انتقال میدهند که در گذشته نتوانسته بودند خودشان از عهده آنها برآیند.
انتهای پیام/78004/ن۲۰