اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست شورای اسلامی شهر یاسوج تأکید شد

شفافیت در اخذ عوارض مهم‌ترین خواسته شورای شهر یاسوج از شهرداری

در نشست علنی اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج با شهردار این شهرستان بر تعیین میزان دریافت عوارض ساختمانی، همه اعضای شورا بر شفاف‌سازی اخذ عوارض تأکید شد.

شفافیت در اخذ عوارض مهم‌ترین خواسته شورای شهر یاسوج از شهرداری

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، عصر امروز جلسه علنی شورای اسلامی شهر یاسوج با حضور اکثریت اعضا و با حضور خبرنگاران برگزار شد.

از نکات مهم این جلسه حضور خبرنگاران در جلسه بود که برای نخستین بار در طول چهار دوره اخیر بالاخره پای خبرنگاران هم به جلسات شورای اسلامی شهر یاسوج باز شد.

در این نشست که محمدعلی جاوید شهردار یاسوج نیز حضور داشت، هر یک از اعضا در خصوص نحوه و چگونگی اخذ عوارض توسط شهرداری یاسوج اظهار نظر کردند.

هدایت اکبری، عضو شورای اسلامی شهر یاسوج در این خصوص اظهار کرد: باید بر اساس نرخ تورم درصد تعرفه‌های عوارض را افزایش دهیم تا بتوانیم در سال 93 منابع درآمدی را تأمین کنیم.

وی، شفافیت در اخذ عوارض و تعرفه‌های آن را خواسته اعضای شورای شهر دانست و گفت: مردم بیش از آن که از افزایش تعرفه‌ها گلایه داشته باشند از دوگانگی در اخذ عوارض نگرانند که به همین جهت لازم است در شفاف کردن موضوع پیش از هر چیز اقدام کرد.

مرتضی فروغ‌فر، دیگر عضو شورای اسلامی شهر یاسوج نیز با بیان این‌که هنگام تصمیم‌گیری برای تعرفه عوارض باید به خدماتی که به مردم ارائه می‌شود فکر کنیم، تصریح کرد: باید افزایش عوارض به اندازه افزایش بودجه و هم سنخ با هم باشند که افزایش 10 درصدی آن تا حدودی منطقی به نظر می‌رسد.

سعید پایدار، دیگر عضو شورای اسلامی شهر یاسوج نیز در این جلسه بیان داشت: بر اساس قانون شهرداری موظف است در سال دوم برنامه توسعه نسبت به تخفیف عوارض به نسبت سال‌های گذشته و جایگزینی درآمدهای پایدار اقدام کند.

وی، بالا بردن عوارض را به معنای بی‌عدالتی ندانست و گفت: عوارض برای دهک‌های مختلف باید متفاوت باشد و ضرایب باید برای افراد یکسان نباشد.

پایدار ادامه داد: تعرفه عوارض برای کسی که در شهر یاسوج 7 یا 8 طبقه می‌سازد باید با کسی که کل دارایی خود را در 200 متر زمین برای ساخت و ساز ریخته، تفاوت داشته باشد.

انتهای پیام/2571/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول