اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بناب:

هزینه سالانه عوارض سیگار در کشور 2 هزار میلیارد ریال است

امام جمعه بناب به عوارض ناشی از مصرف سیگار در جامعه هشدار داد و گفت: هزینه سالانه عوارض ناشی از مصرف سیگار در کشور 2 هزار میلیارد ریال است.

هزینه سالانه عوارض سیگار در کشور 2 هزار میلیارد ریال است

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، حجت‌الاسلام شیخ مصطفی باقری‌بنابی ظهر امروز در خطبه‌های آیین با شکوه نماز جمعه شهرستان بناب با اشاره به سوره انبیاء اظهار داشت: با اینکه ملل مؤمن در گذشته ویژگی‌های مختلفی داشتند، اما در نهایت امر همه و همه در یک جهت حرکت می‌کردند و همه آنها یک صدا توحید را طی می‌کردند.

وی افزود: مسئله وحدت یک موعظه نیست. قرآن کریم به همان اندازه که به توحید تأکید دارد، به همان اندازه نیز به وحدت تأکید شده است.

خطیب جمعه بناب عنوان کرد: امت اسلامی و جامعه اسلامی باید در مسیری قرار بگیرند که سرا پا در یک جهت بوده و امت واحده را تشکیل دهند.

باقری‌بنابی همچنین با اشاره به اینکه در طول تاریخ همیشه بین ملت‌ها مرز گذاشته و دیوارهای بلند قومی و طایفه‌ای ایجاد کرده‌اند، آنها را ساختگی و ساخته و پرداخته دشمنان اعلام و تأکید کرد: دشمنان همیشه به تنور اختلافات دامن زده‌اند و قدرت‌های شیطانی همیشه سعی و تلاش کرده‌اند تا از این ناحیه بر ایجاد اختلاف مابین مسلمانان دامن بزنند!

این مسئول تصریح کرد: خوشبختانه امروز نسل جدید روز به روز آگاه‌تر شده و از خواب غفلت بیدار می‌شوند و گرایشات آنها به سمت اسلام هر روز رو به افزایش است.

امام جمعه بناب سپس به احساس خطر آمریکا، رژیم صهیونیستی و غرب از نفوذ معنوی ایران به کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت: احساس خطر آمریکا و غرب از این ناحیه است و مطرح کردن مسائل هسته‌ای بهانه‌ای بیش نیست!

وی با اشاره به ترس غرب از تبدیل جمهوری اسلامی به قدرت جهانی ادامه داد: این اتفاق افتاده و شرایط موجود نزدیک شدن ظهور امام زمان (عج) را نشان می‌دهد.

باقری‌بنابی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه بناب نسبت به خطرات و عوارض ناشی از مصرف دخانیات در جامعه هشدار داد و اضافه کرد: بعضی از مراجع بزرگوار از جمله آیت الله ناصر مکارم شیرازی صراحتاً مصرف سیگار را حرام دانسته‌اند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بناب ادامه داد: بر اساس اعلام پزشکان خبره 120 نوع بیماری سوغات مصرف این ماده شوم است و آمارها نشان می‌دهند که سالانه بالای 5 میلیون نفر در دنیا از عوارض ناشی از مصرف سیگار می‌میرند و این آمار در حال رسیدن به سقف 10 میلیون نفر است.

وی هزینه سالانه عوارض ناشی از مصرف سیگار در کشور را 200 میلیارد تومان اعلام و عنوان کرد: بدون شک سیگار دریچه ورود جوانان به سمت اعتیاد است و مصرف سیگار انواع اعتیاد و بزهکاری‌ها را به دنبال دارد.

این مسئول در پایان سخنان خود اعتیاد به سیگار را خودکشی تدریجی اعلام کرد و اذعان داشت: بر اساس آمارهای دقیق یکی از عوارض افراد سیگاری این است که آنها بین 15 تا 22 سال نسبت به افراد غیرسیگاری کمتر عمر می‌کنند.

انتهای پیام/60004/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول