اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

افشاگری عضو شورای شهر یاسوج از اقدامات غیر قانونی در شهرداری

نصب غیرقانونی معاون شهردار یاسوج/گوشی‌های میلیونی برای کارکنان/ابهام در اخذ عوارض

عضو شورای اسلامی شهر یاسوج از تخلفات گسترده در شهرداری یاسوج در دوره مدیریت جدید پرده برداشت.

نصب غیرقانونی معاون شهردار یاسوج/گوشی‌های میلیونی برای کارکنان/ابهام در اخذ عوارض

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سرافراز اردشیری عصر امروز در جمع خبرنگاران و در جلسه‌ای که با عنوان شفاف‌سازی در امور شهرداری و شورای اسلامی شهر یاسوج برگزار شد به برخی تخلفات صورت گرفته در دوره جدید مدیریت شهرداری یاسوج اشاره کرد و از تلاش برای استیضاح شهردار خبر داد.

عضو شورای اسلامی شهر یاسوج با بیان اینکه رسانه‌ها را به همین دلیل در شورای اسلامی شهر یاسوج و جلسات آن دعوت نمی‌کنند، ابراز داشت: آقایان می‌دانند که اگر پای رسانه‌ها به شورا و جلسات آن باز شد دیگر نمی‌توانند اقدامات خلاف گذشته را انجام دهند.

رئیس کمیسیون نظارت و پیگیری بر اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر یاسوج افزود: در همین چند ماه از عمر مدیریت شهرداری یاسوج تخلفاتی صورت گرفته که بیان آن‌ها نیاز به وقت کافی و فرصت مقتضی دارد.

اردشیری ادامه داد: بکارگیری نیروهای خارج از بدنه شهرداری بدون مجوز شورا و ضوابطی که در کشور وجود دارد و عدم استفاده از نیروهای توانمند و کارکشته و مصاحبه‌های پی در پی در خصوص اخراج نیروهای خدماتی و کارگران زحمت‌کشی که ماه‌ها حقوق خود را دریافت نکرده‌اند از تعهداتی است که شهردار تاکنون به آن‌ها عمل نکرده است.

وی از رابطه‌بازی در خصوص به‌کارگیری نیروهای جدید گفت و افزود: پسر من هم دارای مدارک عالیه تحصیلی است که می‌توانستم سکوت کنم و او را هم به مانند سایر افرادی که غیر قانونی به کار گرفته شده‌اند در شهرداری به کار گیرم اما این کار را به خاطر تعهدی که به مردم دارم انجام ندادم.

عضو شورای اسلامی شهر یاسوج ابراز داشت: به شرکت‌های خدماتی فشار می‌آورند که فلان کارگری که مازاد است و ماه‌ها حقوق نگرفته را اخراج کنید و دوستان و رفیقان ما را به کار گیرید که این با مواضع آن‌ها مبنی بر لزوم اخراج نیروهای مازاد مطابقتی ندارد.

اردشیری تصریح کرد: ما در شورای اسلامی شهر یاسوج نگفته‌ایم که نان 600 نفر را با نام ساماندهی ببرید بلکه حرف از ساماندهی زده‌ایم که آقایان در فکر کارهای دیگری هستند.

وی به اقدامات ضعیف شهردار یاسوج در این مدت مدیریت اشاره کرد و متذکر شد: همه‌اش دنبال تغییرات بوده‌اند و تنها یک پارک غدیر را دنبال کرده‌اند و بهتر است که بگویم مدیریت یک پیرزن هم بهتر از مدیریت کنونی این عده است.

این عضو شورای اسلامی شهر یاسوج به مصوبه‌ای که در آن الزام کرده بود باید چاله و چوله‌های شهر یاسوج در آبان‌ ماه ترمیم شود اشاره کرد و افزود: نبود قیر را بهانه قرار دادند و این کار را نکردند.

رئیس کمیسیون پیگیری مصوبات شورای شهر یاسوج از اقدامات خلافی که در اخذ عوارض صورت می‌گیرد گفت و با بیان اینکه بدنه اداری شهرداری یاسوج مریض است، تصریح کرد: این چه اخذ عوارضی است که مردم از چند و چون آن خبر ندارند و برخی حاضر نیستند از عوارض دو میلیون تومانی حتی 200 هزار تومان آن را بپردازند و اصرار بر پرداخت تنها 50 هزار تومان دارند.

اردشیری اضافه کرد: صدها بار به آقایان گفته‌ایم که یک بنر بزرگ در راهروی شهرداری نصب کنند و ضوابط پرداخت عوارض را بگویند تا مردم بدانند که هر متر ساخت و ساز چه مقدار عوارض دارد.

اردشیری مرکزگرا بودن را یکی از خصوصیات یک شهردار موفق دانست و گفت: شهرداری که بخواهد در یاسوج بنشیند و برای اداره پایتخت طبیعت ایران دل‌خوش به اخذ عوارض باشد نمی‌تواند چنین شهری را اداره کند.

وی با انتقاد از اینکه در حال برخورد با مدیران پاکدست در مجموعه شهرداری هستند از اخراج مدیر تاکسیرانی خبر داد و تأکید کرد: تنها به دلیل اینکه فردی پاک و صادق بود با او برخورد جناحی کردند و فلان رفیق خود را جایگزین می‌کنند، همان‌گونه که یک نیروی قراردادی را معاون شهردار کرده‌اند و برای او بیمه رد می کنند و فردا باید استخدام شود و باز هم برای این بدنه بیمار تعهد ایجاد کنند.

وی در انتقادی دیگر به بدنه مدیریتی شهرداری یاسوج از برخی ریخت و پاش‌ها در این مجموعه خبر داد و گفت: دم از نداری می‌زنند و آن‌گاه گوشی تلفن یک میلیون و 600 هزار تومانی برای برخی از کارکنان خود می‌خرند.

انتهای پیام/2571/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول