اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی:

مدارس برای جذب دانش‌آموزان به نماز برنامه‌ریزی کنند

دبیر ستاد اقامه نماز استان خراسان جنوبی گفت: لازم است تا فرزندان‌مان از دوران کودکی و نوجوانی به نماز و اهمیت آن توجه داده شوند که بهترین بستر برای این کار، برنامه‌ریزی در آموزش و پرورش و مدارس است.

مدارس برای جذب دانش‌آموزان به نماز برنامه‌ریزی کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، حجت‌الاسلام حسین کمیلی طی سخنانی در جلسه شورای اقامه نماز شهرستان طبس که در محل دانشگاه فنی و حرفه‌ای - آموزشکده فنی امام علی(ع) - طبس برگزار شد، اظهار داشت: لازم است تا فرزندان‌مان از دوران کودکی و نوجوانی به نماز و اهمیت آن توجه داده شوند که بهترین بستر برای این کار، برنامه‌ریزی در آموزش و پرورش و مدارس است.

وی ادامه داد: باید در مدارس با برنامه‌ریزی صحیح برای جذب دانش‌آموزان به نماز و مسجد تلاش شود که برخورد و رفتار مطلوب و جذب‌کننده مدیران و معلمان با دانش‌آموزان و یا اجرای طرح یاوران نماز برای به‌کارگیری دانش‌آموزان مختلف در امر برگزاری نماز، می‌تواند اقدام مؤثری در این راستا باشد.

دبیر ستاد اقامه نماز استان خراسان جنوبی ضمن انتقاد از میزان اعتبار اختصاص یافته به امور فرهنگی، خاطرنشان کرد: درست است که در کشور مشکل اعتباری وجود دارد، اما باید توزیع اعتبارات عادلانه باشد و امور فرهنگی مظلوم و مغفول واقع نشود.

امام جمعه طبس نیز بیان کرد: گرچه فعالیت‌هایی که برای نماز انجام می‌شود قابل تقدیر است، اما کافی نیست و از محتوای پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به اجلاس اخیر سراسری نماز نیز این‌گونه برمی‌آید که اقدامات انجام شده در حد انتظار نبوده است.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم یادآور شد: برای بهبود وضعیت مساجد باید سه رکن اصلی شامل اداره تبلیغات اسلامی، اداره اوقاف و امور خیریه، و اداره امور مساجد به نحو مطلوب به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

وی افزود: از زمانی که اداره اوقاف و امور خیریه، خادمان مساجد را بیمه می‌کند، بعضاً مشاهده شده که هرکسی برای بهره‌مندی از بیمه، به اداره اوقاف مراجعه و ادعای خادم بودن کرده است، که لازم است در این زمینه دقت بیشتری شده و شرایط و صلاحیت متولیان و خادمان مساجد مورد بررسی قرار گیرد.

حسین حسینی دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان طبس هم در ابتدای این جلسه به ارائه گزارشی از اقدامات اخیر این ستاد پرداخت و گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی مروجین نماز، راه‌اندازی اتاق فکر نماز، برگزاری دوره‌های آموزشی صحیح‌خوانی نماز، بررسی مشکلات برخی مساجد بین‌راهی، و پیگیری برای تأمین روحانی برخی مساجد از اقدامات اخیر ستاد اقامه نماز شهرستان طبس است.

انتهای پیام/90001/ش30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول