اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ظهر امروز

بزرگ‌ترین مانور جست‌وجو و نجات دریایی خلیج فارس در هرمزگان برگزار شد

ظهر امروز بزرگ‌ترین مانور جست‌وجو و نجات دریایی خلیج فارس در هرمزگان برگزار شد.

بزرگ‌ترین مانور جست‌وجو و نجات دریایی خلیج فارس در هرمزگان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، این مانور که توسط مرکز هماهنگی و جست‌وجو و نجات دریایی (MRCC) هرمزگان طراحی شده ظهر امروز در آب‌های ساحلی بین بندرعباس و جزیره هرمز برگزار شد.

یک فروند هواپیمای فوکر F27، دو فروند بالگرد، دو فروند شناور ناجی، سه فروند شناور مسافری، یک فروند لندینگ کرافت، سه فروند شناور یدک‌کش، دو فروند شناور هادی، سه فروند شناور ناجی دریابانی، یک فروند شناور هلال احمر و چهار فروند شناور همیار ناجی در این مانور بزرگ شرکت داشتند.

یک شناور مسافری حامل 80 نفر سرنشین از بندر شهید حقانی بندرعباس به عنوان بزرگ‌ترین بندر مسافری کشور عازم بندرگاه جزیره هرمز شد؛ شناور مذکور در فاصله دو مایلی ساحل بندرعباس دچار آتش‌سوزی و آبگرفتگی شده که به همین دلیل به مرکز هماهنگی و جست‌وجو و نجات دریایی (MRCC) اعلام اضطرار کرد.

بلافاصله، از سوی این مرکز به ارگان‌های دریایی همکار تقاضای کمک و مشارکت می‌شود و طی یک عملیات نفس‌گیر یک ساعته، 80 سرنشین شناور مسافری حادثه‌دیده نجات یافتند و شناور مضطر نیز غرق شد.

همچنین در عملیاتی دیگر، یک اقدام خرابکارانه و گروگانگیری نیز در شناور یدک‌کش مستقر در محل برگزاری مانور نیز خنثی شد. از سوی دیگر، یک نفر پایلوت (راهنما) در حین خروج یک کشتی از کانال بندر شهید باهنر از روی شناور به دریا سقوط کرد که پس از تقاضای کمک، توسط شناور ناجی از خطر غرق شدن نجات پیدا کرد.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان هدف از برگزاری این مانور را ایجاد آمادگی درون سازمانی و برون سازمانی و همچنین تقویت سطح هماهنگی‌ها بین ارگان‌های درگیر با عملیات جستجو و نجات دریایی در آب‌های خلیج فارس برای اقدام به موقع و سریع عنوان کرد.

مهدی نوفرستی اضافه کرد: ستاد مدیریت بحران استان هرمزگان، واحد پروازی یگان هوا دریا، دریابانی، جمعیت هلال احمر، ادارات کل فرودگاه‌ها و هواشناسی در برگزاری این مانور بزرگ، یاری‌گر اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان بودند.

انتهای پیام/88001/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول