اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اتاق بحران وزارت بهداشت:

مانور‌ ‌زلزله کرمان کاری علمی و تخصصی است‌

مدیر اتاق بحران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مانور‌ زلزله کارگروه بهداشت و درمان در کرمان مانوری علمی و تخصصی است.

مانور‌ ‌زلزله کرمان کاری علمی و تخصصی است‌

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مجتبی خالدی صبح امروز در نشست خبری‌ برگزاری مانور بزرگ عملیاتی کارگروه بهداشت و درمان در کرمان اظهار داشت: از جمله اهداف برگزاری این نوع مانورها ارتقای توان عملیاتی حوزه سلامت، کشف نیازمندی‌های ضروری‌تر حوزه سلامت، کاهش هزینه‌های احتمالی و شناسایی نقاط قوت و ضعف است.

وی افزود: برگزاری مانورهای این چنینی نیازمند برنامه و کارگروه منسجم است و تمام افرادی که در برگزاری این مانور حضور یافته و خدمت می‌کنند، در زمان وقوع حادثه ‌به خوبی می‌توانند مدیریت کنند و هماهنگی‌ها نیز بهتر انجام می‌شود.

خالدی تصریح کرد: ‌دانشگاه علوم پزشکی کرمان مدیریت یکی از 9 قطب بحران کشور را به عهده دارد و شامل منطقه گسترده و پراکنده‌ای است.

این مسئول ابراز داشت: اگر این مانورها در سطح استان‌ها برگزار نشود، زمان حادثه واقعی فرماندهی به خوبی لحاظ نمی‌شود.

مدیر اتاق بحران وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی خاطر نشان ‌کرد: وظیفه وزارتخانه است که تمام امکانات را در زمان بحران‌ها فراهم کند.

خالدی با اشاره به اینکه این مانور برنامه‌ریزی دو روزه نیست، گفت: برای برگزاری این مانور حدود یک سال برنامه‌ریزی انجام شده است.

وی با بیان اینکه این مانورها سبب انسجام بخشیدن به کارهای گروهی می‌شود، اضافه کرد: با برگزاری این مانورها نقاط ضعف شناسایی می‌شود.

این مسئول اذعان داشت: مانور بزرگ عملیاتی کارگروه بهداشت و درمان در کرمان یک مانور علمی و تخصصی است و تمام آیتم‌ها تخصصی در این مانور وجود داشت. 

مدیر اتاق بحران وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی متذکر شد: یکی از پایه‌های اساسی مدیریت بحران‌ اطلاع‌رسانی است و این مسئله مهم را در زلزله بروجرد دیدم و توانستیم میزان تلفات را به حد زیادی کاهش دهیم.

انتهای ‌پیام/80017/ن40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول