اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نخستین مانور زلزله عملیاتی کشور در کوهبنان

300 امدادگر در مانور زلزله کوهبنان امدادرسانی می‌کنند

نماینده جمعیت هلال‌احمر در مرکز فرماندهی منطقه کوهبنان گفت: 300 امدادگر در مرکز مانور بزرگ زلزله در کوهبنان مستقر شده و کار امداد و نجات و اسکان اضطراری را انجام می‌دهند.

300 امدادگر در مانور زلزله کوهبنان امدادرسانی می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حسین‌علی کاظمی‌مقدم پیش از ظهر امروز در حاشیه مانور زلزله در منطقه کوهبنان به بیان سناریوی اصلی این مانور پرداخت و اظهار داشت: این زلزله فرضی ساعت 5:12 دقیقه منطقه کوهبنان را لرزاند و در پی این اتفاق ساعت 5:13 دقیقه از طریق مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان به نیروها اعلام و عملیات آغاز شد.

کاظمی‌مقدم تصریح کرد: بعد از اعزام تیم‌های ارزیاب در ساعت 5:50 دقیقه به منطقه و دریافت گزارش اولیه در ساعت 6:10 دقیقه، ستاد فرماندهی در منطقه تشکیل شد.

وی ادامه داد: جمعیت هلال‌احمر به سه منطقه تقسیم شده و کار امداد و نجات و اسکان مصدومان فرضی آغاز شده است.

نماینده جمعیت هلال‌احمر در مرکز فرماندهی منطقه کوهبنان عنوان کرد: گروه A از شهرستان‌های کرمان و ماهان و گروه B از راور، زرند و بردسیر و گروه C  از شهرستان رفسنجان در این مانور حضور دارند.

وی گفت: این گروه‌های امدادی در مرکز شهر کوهبنان، امامزاده سلیمانشاه و دهستان جور مستقر و کار امداد و نجات و اسکان اضطراری را انجام می‌دهند.

کاظمی‌مقدم در ارتباط با دستگاه‌ها و تجهیزات جمعیت هلال‌احمر در این مانور خاطر نشان کرد: در این مانور 32 دستگاه خودروی سبک و نیمه‌سنگین، آمبولانس، ماشین‌های کمک‌دار، خودروهای نجات، بالگرد و سگ‌های تجسس وجود دارد.

انتهای پیام/2446/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول