اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش بروجرد:

اولویت اصلی آموزش و پرورش بروجرد ارتباط با رؤسای شوراهای دانش‌آموزی است

مدیر آموزش و پرورش بروجرد گفت: اولویت اصلی آموزش و پرورش بروجرد ارتباط با رؤسای شوراهای دآنش‌آموزی است.

اولویت اصلی آموزش و پرورش بروجرد ارتباط با رؤسای شوراهای دانش‌آموزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، فرج‌الله شاهوردی‌زاده پیش از ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی مسئولان شوراهای دانش‌آموزی مدارس ضمن بیان اهمیت و جایگاه شوراها به بیان موفقیت‌های آموزش و پرورش پرداخت و اظهار داشت: اولویت کاری ما ارتباط با رؤسای شوراهای دانش‌آموزی است و شما به عنوان مشاور رئیس اداره می‌توانید نظرات و مطالبات خود را با ریاست اداره آموزش و پرورش درمیان بگذارید.

وی افزود: شوراهای دانش‌آموزی می‌توانند با انتقاد سازنده و ارائه راهکارها به مسئولان از جمله بخشدار، شهردار، شوراهای اسلامی و ... بهترین مشاوره و پل ارتباطی بین دانش‌آموزان و اولیا مدرسه و مسئولان باشند.

شاهوردی‌زاده اضافه کرد: احترام به اولیای مدرسه و پدر و مادر از جمله وظایف مهم دانش‌آموزان است.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش رکن اساسی جامعه انسانی است و یکی از اهداف عمده آن پرورش و آموزش دانش‌آموزان توسط معلمان و مدیران است.

در ادامه معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش بروجرد گفت: شوراهای دانش‌آموزی و منتخبان دانش‌آموزان نقش بسیار مهمی در اداره امور مدرسه و ارائه راهکار به مدیران و مسئولان آموزش و پرورش دارند.

محمد کاوند از شوراهای دانش‌آموزی به عنوان نمادی از ایجاد مشارکت در جامعه نام برد و افزود: بسته به جمعیت مدارس، شوراهای دانش‌آموزی در مقاطع مختلف حداقل از پنج دانش‌آموز به عنوان اعضای اصلی و با افزایش تعداد دانش‌آموزان مدرسه، تعداد اعضای اصلی و علی‌البدل نیز افزایش می‌یابد.

کاوند تشکیل شورهای دانش‌آموزی را گامی مهم در مشارکت دانش‌آموزان در امور آموزشی، پرورشی و ایجاد ارتباط صحیح و مستقیم بین دانش‌آموزان و معلمان برشمرد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اهتمام و تلاش مضاعف در آموزش و پرورش، استفاده از نقطه نظرات دانش‌آموزان در امور مختلف مدرسه را گامی در زمینه تسهیل در حسن اجرای برنامه‌های آموزشی دانست و واگذاری مسئولیت به دانش‌آموزان را مصداق کلام شهید مطهری که می‌گوید: در محیط آموزشی تمرین کنید، تا در جامعه بتوانید نقش‌های جدی‌تری ایفا کنید، عنوان کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش بروجرد گفت: اگر از شوراهای دانش‌آموزی به خوبی استفاده شود، می‌توانند به توسعه قدرت تصمیم‌گیری و اعتماد به نفس دانش‌آموزان کمک کنند.

این مسئول شوراهای دانش‌آموزی را رهروان شهید فهمیده و راه سرخ شهدا و سربازان پاک این نظام دانست و وظیفه اصلی دانش‌آموزان را علم‌آموزی توام با توجه به ارزش‌های دینی و اسلامی دانست.

کاوند تقویت شوراهای دانش‌آموزی را بخشی از رشد اجتماعی و هویت یابی دانش‌آموزان و فعالیت‌های گروهی عنوان کرد.

وی ترویج فرهنگ تعاون و همکاری، مسئولیت‌پذیری، انتقادپذیری، ترویج فرهنگ گفت وگو و مشورت بین دانش‌آموزان و مسئولان و تحکیم و ترویج ارزش‌های انقلاب اسلامی از کارکردهای شوراهای دانش‌آموزی ذکر کرد.

انتهای پیام/2304/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول