اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی خبر داد

کمبود مراکز شناسایی کودکان استثنایی در آذربایجان غربی

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: کمبود مراکز و نیرو شناسایی کودکان استثنایی در آذربایجان غربی مشکل اصلی آموزش و پرورش است.

کمبود مراکز شناسایی کودکان استثنایی در آذربایجان غربی

فریدون سیدمصطفوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: کودکان استثنایی کودکانی از گستره تیزهوشان تا عقب ماندگی ذهنی را دربرمی‌گیرد که رسیدگی وظیفه عمده رسیدگی به این قشر بر دوش آموزش و پرورش است.

وی افزود: کلاس‌های آموزشی کودکان استثنایی، دوره‌های پیش دبستانی شامل آمادگی مقدماتی و تکمیلی و تا چهار و شش سال بر حسب گروه آموزشی، دوره ابتدایی اول و دوم، دوره اول و دوم متوسطه و دوره اول و دوم متوسطه حرفه‌ای و کارودانش است.

سیدمصطفوی تصریح کرد: خدمات ارائه شده به دانش‌آموزان استثنایی در مدارس شامل کلیه خدمات تخصصی آموزشی و پرورشی و توانبخشی و همچنین خدمات مشاوره‌ای است.

وی عدم همکاری اولیا و همچنین عدم شناخت کافی اولیا از مدارس استثنایی آموزش و پرورش را مشکل عنوان می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اظهار داشت: کمبود منابع، کمبود نیرو و مراکز برای شناسایی و جذب دانش‌آموزان استثنایی از دیگر مشکلات مواجه با شناخت دانش‌آموزان استثنایی است.

سیدمصطفوی خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی متناسب با شناخت کودکان استثنایی جزو مسئولیت‌های سازمان آموزش و پرورش استثنایی است که توسط گروه‌های متخصص و کمیته‌های تخصصی برنامه‌ریزی و نظارت صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/61007/ذ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول