اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان:

تکنولوژی جدید وارد صنعت دامداری کرمان شود

استاندار کرمان گفت: تکنولوژی جدید باید وارد صنعت دامداری استان کرمان شود.

تکنولوژی جدید وارد صنعت دامداری کرمان شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علیرضا رزم‌حسینی بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از دو مجموعه دامداری نیمه‌صنعتی و صنعتی شهر کرمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بازدید از واحدهای دامداری کرمان در راستای بازدیدهای شهرستانی انجام شد.

وی ابراز داشت: شناخت از مشکلات واحدهای دامداری از جمله اهداف بازدید از دامداری‌های شهر کرمان بود تا برای رفع مشکلات این مجموعه‌ها اقداماتی صورت گیرد.

استاندار کرمان بیان داشت: فاصله بین واحدهای دامداری نیمه‌صنعتی و صنعتی در زمینه قیمت تمام‌شده و کیفیت کالا زیاد است.

رزم‌حسینی عنوان کرد: تکنولوژی جدید باید وارد صنعت دامداری استان کرمان شود و در راستای هدایت مالکان، گاوداری‌ها و سایت‌های دامداری بزرگ حرکت کرد، زیرا این امر موجب اشتغالزایی، افزایش  کیفیت، ورود تکنولوژی جدید و اقتصادی‌تر صنعت دامداری استان کرمان می‌شود.

وی ابراز داشت: وقتی اینگونه نباشد، کیفیت کاهش می‌یابد و مردم هم ناراضی می‌شوند و مردم هم باید محصولات لبنی را از شرکت‌های معتبر خریداری کنند.

مقام عالی دولت در استان کرمان تصریح کرد: دولت باید در زمینه افزایش سقف کارایی و بهره‌وری واحدهای صنعتی دامداری تلاش کند و برای افزایش تکنولوژی در این واحدها یارانه دهد.

رزم‌حسینی اظهار داشت: دولت هم باید در قیمت‌گذاری شیر کمتر دخالت کند و عرضه و تقاضای قیمت را مشخص کند.

وی افزود: جلسه‌ای به زودی با واحدهای بزرگ دامداری در شمال استان کرمان برگزار می‌کنیم و برای رفع مشکلات آنها اقدام می‌شود.

رزم‌حسینی ادامه داد: قیمت در بازار لبنیات استان کرمان باید رقابتی و اقتصادی شود و در این صورت واحدهای تولیدی به سمت افزایش کیفیت و بهره‌گیری از تکنولوژی جدید پیش می‌روند.

وی در پاسخ به خبرنگار فارس که پرسید به عنوان مقام عالی دولت در استان کرمان چه اقداماتی برای توسعه مجموعه‌های دامداری این خطه انجام می‌دهید، اذعان داشت: دستگاه‌های اجرایی را برای تقویت واحدهای بزرگ و متوسط حرکت می‌دهیم تا به سمت استفاده از تکنولوژی حرکت کنند و کمک‌های فنی و اقتصادی را هم برای آنها در نظر می‌گیریم.

استاندار کرمان از تلاش برای کاهش مزاحمت‌های دولتی برای تولیدکنندگان خبر داد و خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های مطلوبی که در شمال استان کرمان برای دامداری وجود دارد به رونق تولیدات در این حوزه امیدوار هستم.

انتهای پیام/80019/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول