اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان تأکید کرد

ضرورت تقویت تشکل‌های دامداری برای کاهش نقش دلالان

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان بر ضرورت تقویت تشکل‌های دامداری برای کاهش نقش دلالان تأکید کرد.

ضرورت تقویت تشکل‌های دامداری برای کاهش نقش دلالان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، بیژن دهقانی پیش از ظهر امروز در جلسه آموزشی تب سه روزه و برفکی در کرمان یکی از مشکلات امروز در صنعت دامپروری را کمبود اعتبارات دانست و اظهار داشت: این کمبود اعتبار در برخی موارد، مبارزه با بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام را با مشکل مواجه می‌کند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان به مشکلات اعتباری موجود در پرداخت غرامت به دام‌های راکتور سل و بروسلوز اشاره و عنوان کرد: تامین اعتبار مورد نیاز صنعت دامپروری از طریق اختصاص اعتبار کافی به مجموعه جهادکشاورزی و سازمان دامپزشکی، اختصاص وام‌های کم‌بهره و طولانی مدت و اجرای بیمه فراگیر دام در قالب نقشه راه صنعت دامپروری و استراتژی‌های کوتاه مدت توسعه صنعت دامپروری می‌تواند به تامین زیرساخت‌های این صنعت کمک کند.

دهقانی، تقویت آموزش بهره‌برداران را در نقشه راه صنعت دامپروری ضروری دانست و بیان داشت: کمبود اعتبارات موجب کم‌رنگ شدن این بخش شده است.

وی ابراز داشت: استفاده از ظرفیت رسانه‌ها از جمله صدا و سیما، ارائه آموزش حضوری و استفاده از سیستم‌های نوین مانند پیامک و اینترنت از مهم‌ترین راه‌های آموزش بهره‌برداران است.

دهقانی با تأکید بر رتبه‌بندی محصولات دامی ادامه داد: ایجاد فضای رقابتی و رتبه‌بندی محصولات دامی می‌تواند در ارتقای میزان تولید و  کیفیت این محصولات نقش مهمی داشته باشد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با اشاره به نقش دلالان در افزایش قیمت تمام شده محصولات دامی تصریح کرد: با تقویت تشکل‌های دامداری، می‌توان تاثیر دلالی در افزایش قیمت‌ها را به حداقل ممکن رساند و این امر در توازن قیمت محصولات دامی بسیار موثر است.

دهقانی اظهار داشت: ساماندهی واردات و صادرات دام و فرآورده‌های خام دامی و استفاده از ظرفیت‌های بخش تولید در سیاستگذاری‌های کلان نقش مهمی در افزایش تولید، ارتقای کیفیت و کاهش نقش دلالان در قیمت تمام شده تولیدات دامی دارد.

وی افزود: ساماندهی دامداری‌های روستایی و عشایری و توجه ویژه به اصلاح نژاد و تولید نژادهای پرتولید در ارتقای میزان تولید و  کیفیت محصولات دامی بسیار مؤثر است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان خاطر نشان کرد: در درون مجموعه وزارت جهاد کشاورزی باید هماهنگی بیشتری بین مسئولان مربوطه از جمله مسئولان معاونت بهبود تولیدات دامی، سازمان دامپزشکی، مؤسسه رازی و ... برقرار شود.

دوره آموزشی تب سه‌روزه و تب برفکی با حضور دامداران، دامپزشکان بخش دولتی و خصوصی و مدیران جهاد کشاورزی استان کرمان برگزار شد.

انتهای پیام/2446/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول