اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس:

دامداران از ادامه فعالیت در بخش دامداری روی‌گردان هستند

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه امروز دامداران از ادامه فعالیت در بخش دامداری روی‌گردان هستند و باید برای این مسئله فکری شود.

دامداران از ادامه فعالیت در بخش دامداری روی‌گردان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حمیدرضا مشهدی‏‌عباسی پیش از ظهر امروز در همایش تشکیل زیربخش صنف کشاورزی در شهرستان دماوند و در جمع بیش از 300 نفر از بهره‌برداران بخش دامداری شهرستان بیان کرد: متأسفانه اکنون فضایی ایجاد شده است که مردم و حتی دامداران و فرزندانشان از ادامه فعالیت در این بخش روی‌گردان هستند.

وی بیان داشت: این معضل با حمایت و توجه بیشتر رفع می‌شود و اگر مسئولان از زحمت‌کشان این عرصه به نحو مطلوب حمایت کنند، گامی در جهت حفظ و ماندگاری بخش دام و طیور برداشته‌اند.

وی با اشاره به تبدیل برخی از مناطق روستایی به شهر تصریح کرد: یکی از راهکارهای عملی در این زمینه برای ماندگار کردن شغل قبلی اکثریت مردم روستاهای تازه شهر شده، اعطای زمین به دامداران جزء در حاشیه شهر جدید است تا این دامداران با تجمیع فعالیت‏‌ها، حتی تولید بیشتر و بهتری نیز داشته باشند.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود دامداری‌ها و مرغداری‏‌های بسیار بزرگ در شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: برخی از آنها در کشور بی‌‏نظیر هستند.

مشهدی‏‌عباسی بیان کرد: این مراکز باید به گونه‌ای حمایت شوند که بهره‌بردار به این نیندیشد که اگر سرمایه خود را در جایی دیگر ببرد، سود بیشتر و درگیری کم‏تری دارد.

همایش تشکیل تشکل زیربخش نظام صنفی کشاورزی و دام‏پروری شهرستان دماوند با حضور رئیس هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی استان تهران، نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، رئیس ایستگاه اصلاح نژاد گوسفند زندی استان، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان، رئیس تعاون روستایی شهرستان، مدیرعامل تعاونی دامداران و مدیر عاملان تعاونی‌ها و تشکل‌های کشاورزی و دامداری برگزار شد.

در این همایش، بیش از 300 نفر از بهره‌برداران بخش دام و طیور نیز حضور داشتند که با برگزاری انتخابات، نمایندگان شهرستان دماوند در تشکل زیربخش نظام صنف کشاورزی در این بخش را تعیین کردند.

انتهای پیام/2568/ت30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول