اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

مهمترین رویدادهای امنیتی افغانستان

کشته و زخمی شدن 42 شبه‎نظامی طالبان/ کشف 665 کیلوگرم تریاک در غرب افغانستان

کشته و زخمی شدن 42 شبه‎نظامی طالبان، کشف 665 کیلوگرم تریاک، وقوع حمله انتحاری در جنوب افغانستان و جلوگیری از یک حمله انتحاری در کابل از رویدادهای مهم امنیتی امروز افغانستان هستند.

کشته و زخمی شدن 42 شبه‎نظامی طالبان/ کشف 665 کیلوگرم تریاک در غرب افغانستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «سخی داد حیدری»، سخنگوی پلیس ولایت «سرپل» در شمال افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت که در نتیجه عملیات پاکسازی نیروهای امنیتی افغان در محله «اسپندسای» منطقه «سوزمه قلعه» این ولایت 3 شبه‎نظامی طالبان کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند.

به گفته حیدری، در این عملیات 2 حلقه مین نیز توسط نیروهای امنیتی افغان کشف و خنثی شده‎اند.

به گفته وی، یک حلقه مین که در خودرو ستاد انتخاباتی «عبدالله عبدالله» کاندیدای ریاست جمهوری افغانستان جاسازی شده بود نیز خنثی شد.

ازسوی دیگر، «سرحدی زواک»، سخنگوی والی ولایت «لغمان» از کشته شدن 9 شبه‎نظامی طالبان و زخمی شدن پنج نفر دیگر خبر داد.

به گفته زواک، یک فرد انتحاری نیز قبل از به هدف رسیدن دستگیر شده است.

در همین حال، «عبدالروف رحمانی»، سخنگوی پلیس امنیتی ولایت «فراه» در غرب افغانستان در گفت‎وگو بارسانه‎ها اظهار داشت که در نتیجه عملیات پاکسازی نیروهای امنیتی افغان در منطقه «پشترود» ولایت فراه 13 شبه‎نظامی طالبان کشته و 21 نفر دیگر آنان زخمی شدند.

به گفته رحمانی، در میان کشته شده‎ها یک فرمانده شبه‎نظامی طالبان به نام «ملامحمود» نیز دیده می‌شود.

کشف 665 کیلوگرم تریاک در غرب افغانستان

«محمد عمرجیلانی»، فرمانده امنیتی ولایت «نیمروز» در غرب افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها گفت که نیروهای امنیتی افغان 665 کیلوگرم تریاک را که در یک خودرو جاسازی شده بود در منطقه «خاشرود» ولایت نیمروز کشف و ضبط کردند.

حمله انتحاری در جنوب افغانستان 10 زخمی برجای گذاشت

دفتر مطبوعاتی والی ولایت «قندهار» با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که در یک حمله انتحاری در محله «باغ پل» حوزه «هشتم» شهر قندهار ده غیرنظامی زخمی شدند.

بر اساس این اطلاعیه، هدف عامل انتحاری نیروهای امنیتی افغان بوده است اما قبل از رسیدن به هدف شناسایی می‌شود و مواد منفجره خود را منفجر می‎کند.

کشته و زخمی شدن 13 شبه‎نظامی طالبان در نقاط مختلف افغانستان

دفتر مطبوعاتی وزارت کشور افغانستان با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که در نتیجه عملیات پاکسازی نیروهای امنیتی افغان در ولایت‎های «غزنی»، «لوگر»، «میدان وردک»، «کنر» و «ارزگان» در 24 ساعت گذشته هشت شبه‎نظامی طالبان کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند.

براساس این اطلاعیه، هفت مین و تعدادی جنگ افزار سبک و سنگین از ولایت‎های «زابل» و «هلمند» نیز به دست نیروهای امنیتی افغان افتاده است.

دراطلاعیه دیگر وزارت کشور افغانستان از کشته شدن پنج شبه‎نظامی و زخمی شدن هشت نفر دیگر در منطقه «اوبی» ولایت «هرات» نیز خبر داد.

براساس این اطلاعیه، تعدادی جنگ افزار و پنج موتورسکلیت نیز به دست نیروهای امنیتی افغان افتاده است.‎‎

جلوگیری از یک حمله انتحاری در کابل

دفتر مطبوعاتی ریاست امنیت ملی افغانستان با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که پلیس امنیتی افغان یک گروه چهار نفری شبه‎نظامی طالبان را به نام‌های «میروئیس»، «سیدمعصوم»، «محمدعثمان» و «اجمل» که ملبس به لباس نظامی، جلیقه انتحاری و تعدادی جنگ افزار و مواد منفجره بود، دستگیر شدند.

در این اطلاعیه آمده است که این گروه شبه‎نظامیان طالبان قصد حمله بر دفاتر دولتی در شهر کابل داشتند.

براساس این اطلاعیه، افراد دستگیر شده از طرف «حاجی عبدالهادی» مسئول «محاذ فدائیان» شواری کویته بوده است.

کشته شدن 13 نفر درحمله انتحاری در شرق افغانستان

«دین محمد درویش»، سخنگوی والی ولایت «لوگر» در شرق افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت که یک خودرو مملو از مواد منفجره قبل از رسیدن به هدف منفجر شد که 13 نفر شامل 9 شبه‎نظامی طالبان کشته شدند.

به گفته درویش، در میان کشته شده‎ها 2 زن و 2 کودک نیز دیده می‌شود.

کشف 25 کیلوگرم تریاک در شمال افغانستان

«احمد جاوید بشارت»، سخنگوی پلیس امنیتی ولایت «بغلان» در شمال افغانستان در تماس با رسانه‎ها اظهار داشت که نیروهای امنیتی افغان 25 کیلوگرم تریاک را که در یک خودرو جاسازی شده بود، کشف و ضبط کردند.

به گفته بشارت، به اتهام انتقال این مقدار تریاک یک نفر توسط نیروهای امنیتی افغان بازداشت شده است.

کشف یک خودرو مملو از مواد منفجره در جنوب افغانستان

دفتر مطبوعاتی والی ولایت «میدان وردک» با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که نیروهای امنیتی افغان یک خودرو مملو از مواد منفجره را در محله «حسن خیل» منطقه «سیدآباد» ولایت میدان وردک کشف کردند.

براساس این اطلاعیه، در این خودرو صد کیلوگرم مواد منفجره جاسازی شده بود.

کشته شدن یک فرمانده شبه‎نظامی طالبان در جنوب افغانستان

دفترمطبوعاتی والی ولایت «هلمند» با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که در عملیات نیروهای امنیتی افغان در منطقه «ناوه» ولایت هلمند یک فرمانده شبه‎نظامی طالبان همراه با شش نفر دیگر کشته شدند.

براساس این اطلاعیه، دریک رویداد دیگر شش شبه‎نظامی دیگر در اثر مین دست ساز خودشان کشته شدند.

1171 اسلحه جمع آوری شده به وزارت دفاع افغانستان سپرده شد

«نجیب امان»، معاون مبارزه با تروریسم وزارت کشور افغانستان امروز (یکشنبه) در یک نشست خبری گفت که 1171 اسلحه مختلف جمع آوری و به وزارت دفاع ملی افغانستان سپرده شده است.

به گفته امان، روند جمع آوری سلاح از سوی شرکت‎های خصوصی و افراد مسئول ادامه دارد و ما تلاش داریم تا اسلحه‎های غیرقانونی را جمع آوری و به دست نیروهای امنیتی قرار دهیم. 

کشف جسد یک فرمانده ارتش ملی در جنوب افغانستان

«محمد علی احمدی»، معاون والی ولایت «غزنی» در جنوب افغانستان در تماس با رسانه‎ها گفت که جسد فرمانده ارتش ملی افغان امروز (یکشنبه) در مسیر بزرگراه «کابل-قندهار» در منطقه «قره باغ» ولایت غزنی پیدا شده است.

به گفته احمدی، این فرمانده در ولایت «قندهار» حضور داشت که مدتی پیش از محله «گاومیشک» منطقه «قره باغ» از سوی شبه‎نظامی طالبان ربوده شده بود.

وی اضافه کرد: شبه‎نظامیان طالبان در مقابل آزاد ساختن وی خواستار رهایی 3 فرمانده خود از زندان بگرام شده بودند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول