اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی پژوهشکده گیلان‌شناسی:

الگوهای گردشگری خارجی در گیلان پذیرفتنی نیست

عضو هیئت علمی پژوهشکده گیلان‌شناسی با تاکید بر استفاده از الگوهای بومی گردشگری در گیلان گفت: استفاده از الگوهای گردشگری خارجی در گیلان پذیرفتنی نیست.

الگوهای گردشگری خارجی در گیلان پذیرفتنی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، روشن بابائی‌همتی ظهر امروز در نخستین همایش «گردشگری، تنوع اقامتی، هتل‌ها» اظهار کرد: الگوهای متنوع اقامتی نیازمند استانداردسازی است.

وی تنوع اقامتگاه‌ها در دنیا را بسیار عنوان کرد و افزود: اقامتگاه به مراکزی گفته می‌شود که هدف نخستین آن اسکان شبانه گردشگران باشد.

بابائی‌همتی با بیان اینکه می‌توان از کلبه‌های روستایی در گیلان استفاده کرد، گفت: کلبه‌های روستایی در مناطق جنگلی و ساحلی را می‌توان با محیط اقلیمی گیلان تعریف کرد.

عضو هیئت علمی پژوهشکده گیلان‌شناسی اقامتگاه‌های گردشگری در دنیا را دارای نام‌های تعریف‌شده دانست و بیان کرد: «کابانا» سوئیت‌های رو به آب است.

وی، «بنگالو» را اقامتگاه‌های چوبی در بسیاری از کشورهای شرق و جنوب شرقی آسیا عنوان کرد.

بابائی‌همتی «لانای» را سوئیت‌های روبه جنگل معرفی کرد و گفت: «لانای» محیط‌های جنگلی را پوشش می‌دهد.

عضو هیئت علمی پژوهشکده گیلان‌شناسی «شاله» را از جمله اقامتگاه‌های چوبی برشمرد و خاطرنشان کرد: اقامتگاه‌های «شاله» در منطقه آلپ فرانسه استفاده می‌شود و مورد توجه گردشگران بومی است.

وی با بیان اینکه ایجاد اقامتگاه در گیلان نیازمند ضوابط است، اظهار کرد: اثرات توسعه در محیط زیست باید مورد توجه باشد.

بابائی‌همتی تاکید بر رعایت ضوابط زیست‌محیطی در طراحی، برنامه‌ریزی، اجرا و بهره‌برداری در اقامتگاه‌های گردشگری را حائز اهمیت خواند و بیان کرد: هر کدام از موضوع‌های مذکور چارچوب خود را دارد و این امر نیازمند شناخت است.

عضو هیئت علمی پژوهشکده گیلان‌شناسی اجرای طرح‌ها را در راستای توسعه گردشگری دانست و تصریح کرد: اجرای طرح‌ها می‌تواند گام‌هایی برای توسعه باشد.

وی با بیان اینکه احداث اقامتگاه‌های گردشگری نیازمند تدوین برنامه دقیق مدیریت زیست‌محیطی است، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری در محیط‌های گردشگری حائز اهمیت است.

*نیازی به هتل‌های 3، 4 و 5 ستاره در گیلان نیست

بابائی‌همتی بر تنوع اقامتگاه‌های گردشگری در گیلان تاکید کرد و افزود: نیازی به هتل‌های 3، 4 و 5 ستاره در گیلان نداریم.

عضو هیئت علمی پژوهشکده گیلان‌شناسی با اشاره به اینکه سوئیت‌هایی از جنس «کابانا»، «بنگالو» و «شاله» را می‌توان در اقلیم‌های متعدد گیلان احداث کرد، گفت: «شاله‌ها» می‌توانند در اقلیم تالش استفاده شوند.

وی توجه به الگوهای بومی همخوان با طبیعت و محیط را حائز اهمیت خواند و یادآور شد: گردشگری کشاورزی از جمله موضوع‌ها در توسعه صنعت گردشگری گیلان است.

بابائی‌همتی با بیان اینکه گردشگری کشاورزی تنها استفاده از مزرعه برنج یا باغ چای نیست، اظهار کرد: زیرساخت‌های گردشگری در مورد محصولات مختلف گیلان باید آماده‌سازی شود.

عضو هیئت علمی پژوهشکده گیلان‌شناسی به وجود 87 درصد باغ‌های چای کشور در گیلان اشاره کرد و بیان کرد: باغ‌های چای قابلیت خوبی برای گردشگری کشاورزی در گیلان است.

* الگوهای گردشگری خارجی در گیلان پذیرفتنی نیست

وی با تاکید براینکه تنوع اقامتی گردشگری کشاورزی باید با توجه به محصولات منطقه باشد، تصریح کرد: گردشگری در مناطق مختلف باید با برنامه‌ریزی انجام شود و استفاده از الگوی دیگر کشورها در گیلان پذیرفتنی نیست.

بابائی‌همتی خانه‌های درختی را از جمله اقامتگاه‌ها در مناطق جنگلی ذکر کرد و افزود: خانه‌های درختی را می‌توان در پایین‌دست قلعه رودخان احداث کرد.

عضو هیئت علمی پژوهشکده گیلان‌شناسی بومی‌سازی اقامتگاه‌های گردشگری را سبب اطمینان گردشگران عنوان کرد و گفت: اقامتگاه‌های گردشگری باید مطابق با سلیقه بومی در گیلان احداث شود.

انتهای پیام/84001/ر40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول