اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اوقاف کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

برپایی 36 خیمه معرفت در جوار بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف کهگیلویه و بویراحمد گفت: به مناسبت فرا رسیدن سال نو 36 خیمه معرفت در جوار بقاع متبرکه استان برپا می‌شود.

برپایی 36 خیمه معرفت در جوار بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد

سید رضا منصوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، به برپایی خیمه‌های معرفت در جوار امامزادگان اشاره و اظهار کرد: برپایی خیمه‌های معرفت را آشنایی اقشار مختلف مردم با سیره زندگانی، اجتماعی و فردی امامان معصوم و امامزادگان و ابعاد مختلف دین اسلام در راستای توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل کردن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و ترویج وقف است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: در خیمه‌‌های معرفت غرفه‌‌های پاسخگویی به مسائل شرعی، گفتمان‌‌های دینی، مشاوره برای خانواده‌ها، جوانان و نوجوانان، کودکان با عنوان قرآن بخوان، جایزه بگیر و نقاشی، همه واقف باشیم و نمایشگاه آرامش بهاری با ارائه محصولات فرهنگی در نظر گرفته شده است.

وی از برپایی غرفه حجاب و عفاف در این مکان‌‌های مقدس خبر داد و افزود: در این غرفه به آسیب‌‌های اجتماعی حجاب نامناسب، تحکیم بنیان‌‌های خانواده مرتبط با حجاب، نقش حجاب در روابط اجتماعی و شخصی، معرفی حجاب کامل بانوان در مجالس عمومی، موضوع حجاب در آیات و روایات و دین اسلام و تهاجم فرهنگی و جنگ نرم با موضوع حجاب پرداخته می‌‌شود.

این مسئول فرهنگی بیان کرد: در امامزادگانی که ظرفیت برپایی خیمه‌های معرفت نداشتن حداقل با ایجاد جایگاه ویژه و در دسترس مردم به منظور استقرار روحانی جهت پاسخ‌گویی به مسائل شرعی و مشاوره برنامه‌ ای اجرا می‌شود.

منصوری برنامه‌ریزی به منظور راه‌اندازی ایستگاه‌های سلامت در بقاع، برپایی محافل دعای توسل، کمیل و ندبه در ایام تعطیلات نوروزی، برگزاری محافل انس با قرآن کریم، اجرای مسابقه کتابخوانی با موضوع آرامش بهاری را از دیگر برنامه‌های فرهنگی و معنوی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد.

این مسئول از برپایی 36 خیمه معرفت در جوار امامزادگان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت ایام نوروز خبر داد و گفت: به هر بقعه متبرکه شش الی هشت خیمه تعلق می‌گیرد و در بقعه‌هایی که زوار کمتری دارند معمولا دو الی سه خیمه برپا می‌شود.

معاون اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که 28 روحانی در خیمه‌های معرفت این استان مستقر می‌شوند، گفت: هشت نفر از این تعداد در بقعه متبرکه امامزاده کاکا مبارک (ع) و امامزاده بی‌بی حکیمه (س) با توجه به زائرپذیری این 2 مکان‌ها و بقیه نیز به شهرستان‌ها و بقاع متبرکه استان تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام/82011/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول