اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره)

هزینه درمانی سالمندان بی‌بضاعت چهارمحال و بختیاری پرداخت می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال آینده هزینه درمانی و دارویی تمامی سالمندان بی‌بضاعت شهری استان اعم از زیر پوشش و غیر پوشش از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان حمایت می‌شود.

هزینه درمانی سالمندان بی‌بضاعت چهارمحال و بختیاری پرداخت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، خدابخش مرادی امشب در شورای سالمندان استان چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: در طرح جامع سالمندان مشکلات دارو و درمان، بیمه، بیمه تکمیلی، رفاه، ورزش، مسایل اجتماعی و تفریح سالمندان به طور کامل از سوی سازمان بهزیستی و با همکاری دستگاه‌های اجرایی مربوطه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی، ارائه برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری برای تکریم سالمندان در سال 93 را ضروری برشمرد و افزود: شهرداری شهرکرد و شهرداری‌های مراکز شهرستان‌ها موظف شدند تا پایان خرداد سال آینده نسبت به اختصاص قسمتی از بوستان‌ها به سالمندان و تجهیز آن قسمت به وسایل رفاهی و ورزشی اقدام لازم را انجام دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری، سالمندان را قشر گرامی و بزرگوار جامعه اعلام و تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های جمعیتی ایران جمعیت سالمند بوده که توجه ویژه به آن از اهمیت بسزایی برخوردار است.

مرادی یادآور شد: همزمان با روز و هفته گرامیداشت سالمندان، بایستی به نحو شایسته از کارمندان و بازنشستگان سالمند تجلیل شود.

وی خاطرنشان کرد: مراحل صدور کارت منزلت سالمندان با هدف آسان شدن خدمات رسامی به این قشر از جامعه جزو برنامه‌های اولویت دار بهزیستی قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: از ابتدای سال آینده هزینه درمانی و دارویی تمامی سالمندان بی بضاعت شهری چهارمحال و بختیاری اعم از زیر پوشش و غیر زیر پوشش از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان حمایت می‌شود.

مرادی با اشاره به وجود 6 میلیون سالمند در کشور، گفت: از این تعداد 68 هزار و 529 تن در استان بوده که یک هزار و 424 تن در مراکز سالمندان ساماندهی، 3 هزار و 500 تن بازنشسته، 21 هزار تن زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، 5 هزار و 266 تن زیرپوشش تأمین اجتماعی و بقیه در دستگاه‌های اجرایی استان هستند.

وی از وجود 15 مرکز نگهداری سالمندان در چهارمحال و بختیاری خبر داد و اظهارداشت: از مجموع سالمندان ساماندهی شده در مراکز نگهداری، 175 تن در مراکز شبانه روزی، 710 تن در مراکز روزانه و 450 تن در خانه از سوی گروه سیار خدمت‌رسانی می‌شوند.

انتهای پیام/68003/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول