اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان زنجان:

شرایط مراکز نگهداری سالمندان استان زنجان مطلوب نیست

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: شرایط مراکز نگهداری سالمندان در استان زنجان مطلوب نیست.

شرایط مراکز نگهداری سالمندان استان زنجان مطلوب نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان مرتضی مکاریان ظهر امروز در حاشیه کلنگ‌زنی مجتمع فرهنگی و آموزشی سالمندان بهزیستی اظهار داشت: جامعه هدف حمایت از سالمندان بهزیستی در سال‌های گذشته در استان زنجان مطرود مانده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به برگزاری نخستین جلسه شورای سالمندان در استان زنجان تصریح کرد: دو مرکز نگهداری از سالمندان که در استان زنجان وجود دارد هیچ یک استانداردهای جهانی و ملی را ندارد.

این مسئول با اشاره به اینکه دو پروژه ویژه سالمندان در استان زنجان در دست بررسی است، خاطرنشان کرد: یکی از این پروژه‌ها احداث دومین هتل آپارتمان کشور در شهر هیدج است.

وی با بیان اینکه شهر هیدج به عنوان شهر دوستدار سالمندان در استان انتخاب شده است، اعلام کرد: در هتل آپارتمان ویژه سالمندان سوئیت به همراه همه امکانات لازم در اختیار سالمندان قرار می‌گیرد.

مکاریان با اشاره به جزئیات طرح احداث مجتمع فرهنگی آموزشی بیان داشت: این مرکز با زیربنای یک‌هزار و 200 متر مربع احداث خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان این نکته که برای اجرایی شدن این طرح 7 میلیارد و 200 میلیون ریال هزینه لازم است، تاکید کرد: احداث این مجتمع کاستی‌های موجود در زمینه نگهداری از سالمندان را مرتفع خواهد کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه هم‌اکنون 150 سالمند در مراکز زیر پوشش بهزیستی زندگی می‌کنند، عنوان داشت: برنامه‌های مراقبتی نیز برای 84 سالمند در محیط منزل انجام می‌گیرد.

وی ابزار امیدواری کرد این مجتمع طی دو سال آینده بهره‌برداری شود و متذکر شد: برای احداث این مجتمع در موعد در نظر گرفته شده باید اعتبارات مورد نظر در زمان مقرر تامین شود.

انتهای پیام/73009/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول