اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس:

جذب سرمایه‌گذار خصوصی و تشویق تولیدگر راه توسعه استان اصفهان است

نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس گفت: جذب سرمایه‌گذار خصوصی و تشویق و تکیه بر تولیدگر داخلی راه توسعه و نجات این استان است.

جذب سرمایه‌گذار خصوصی و تشویق تولیدگر راه توسعه استان اصفهان است

حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در خصوص خط مشی‌های لازم اقتصاد مقاومتی در راستای توسعه و پیشرفت استان اصفهان  اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی یکسری قواعد و اصول کلی دارد که همه کشور در آن شریک بوده و ملزم به رعایت آن هستند.

وی بیان داشت: استان‌ها باید نخست با پرهیز از اسراف، خرج‌های بیجا و بی‌مورد جلوگیری کنند و با تکیه به توانمندی‌های داخلی راه پیشرفت و توسعه خود را فراهم کنند.

نماینده مردم سابق اصفهان در مجلس خاطرنشان کرد: جذب سرمایه‌گذار خصوصی و برنامه‌ریزی صحیح مدیریتی برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی  و مدیریت صحیح منابع و امکانات، و تکیه بر توانمندی‌هایی تولیدگران داخلی و شناسایی ظرفیت‌ها،از شاخصه‌های اقتصاد مقاومتی است.

رهبر گفت: تکیه و توجه به تولیدات داخلی  شهرستان‌های هراستان از جمله صنایع‌دستی، فرش‌بافی، تولید محصولات کشاورزی  و...از ملزومات اجرا شدن اقتصاد مقاومتی است.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: واردات گندم از خارج، خرید میوه‌های شب عید از کشورهای دیگر، ورود برنج‌های هندی و تایلندی و پوشاک‌های چینی همه و همه در راستای عکس سیاست‌های ابلاغی رهبر و برخلاف تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی اضافه کرد: اصفهان ازجمله شهرهایی بوده که قطب کشاورزی و صنعتی بشمار می‌رفت، ولی متأسفانه هیچ‌کدام از دولت‌های قبلی نسبت به آب اصفهان که زمینه لازم برای تحقق رونق اقتصاد این شهر و پایداری صنعت در این شهر بود، توجه نداشتند و فعالیت و برنامه‌ای به منظور رونق و بهبود شرایط اقتصادی اصفهان انجام ندادند.

نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس ابراز داشت: توجه به شرایط تحقق امر مهم بهبود کسب‌وکارها، فعالیت تولیدگران، رونق کشاورزان اصفهان و فراهم کردن شرایط لازم برای یک اقتصاد پایدار و مستقل یعنی همان تحقق اقتصاد مقاومتی است.

رهبر ابراز داشت: از دیگر شرایط اقتصاد مقاومتی یعنی مدیرت صحیح که متأسفانه در امر آب اصفهان انجام نشد، اگر مدیریت بود  امروز شاهد یک مقداری آب در رودخانه زاینده‌رود اصفهان بودیم، شاهد خشک‌سالی های جبران‌ناپذیر در بخش‌های مراتع و مزارع کشاورزی نبودیم.

نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس متذکر شد: نداشتن مدیریت صحیح استانی، عدم توجه و فرهنگ تفکری لازم نسبت به اعتماد به تولیدگران و صنعتگران داخلی و استانی، خرید و واردات محصولات و تجهیزات خارجی چینی کم کیفیت فقط و فقط و به خاطر ارزان تر بودن آنها باعث  فاصله گرفتن ما از اقتصاد مقاومتی شده است.

وی با اشاره به اینکه صنعت نساجی اصفهان که روزی در اوج بود، امروز  به خاطر نداشتن تفکر لازم مسئولان و برنامه‌ریزی برای حمایت از تولیدگر داخلی و ارجحیت دادن به تولید وطنی و استانی روبه افول و نابودی رفته است.

رهبر در پایان یادآور شد: دور شدن و اعتماد نکردن به شرکت‌های خصوصی و سرمایه‌های اشخاص حقیقی بجای حقوقی، عدم بهره‌گیری از تعاونی‌ها  در پروژه های کلان‌شهر اصفهان همچون مترو، نقش جهان، مصلا و .. باعث اجرا نشدن اقتصاد مقاومتی می‌شود.

انتهای پیام/63030/ذ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول