اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا:

اقتصاد مقاومتی گامی برای رسیدن به استقلال اقتصادی است

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا گفت: ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری گامی بزرگ برای رسیدن به استقلال اقتصادی است.

اقتصاد مقاومتی گامی برای رسیدن به استقلال اقتصادی است

بیژن خالق‌وردی‌پور عصر امروز به مناسبت روز ملی حمایت از مصرف کنندگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا اظهار کرد: اختصاص یک روز از سال به حقوق مصرف کننده و پیش‌بینی مرجعی برای جبران خسارت‌های مصرف کنندگان و مبارزه با متخلفان نشان دهنده رویکرد مسئولان به اهمیت موضوع و تبدیل آن از عرصه شعار به عمل است.

وی با بیان اینکه مصرف کننده حقوقی دارد، تصریح کرد: حق برخورداری از اطلاعات کامل، حق انتخاب، حق برخورداری از ایمنی و حق برخورداری از حمایت دولت جزو حقوق مصرف کنندگان است..

این مسئول موضوع حمایت از حقوق مصرف کنندگان را از جمله اهدافی دانست که دولت‌ها برای تامین منافع عمومی جامعه با اعمال سیاست‌های حمایتی خود از آنها در مقابل خیل وسیع تولید و عرضه کنندگان کالا و خدمات دنبال می‌کنند.

وی ادامه داد: این مسئله هر روز با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از فناوری‌های جدید چهره تازه‌ای به خود گرفته و ابعاد گسترده‌تری پیدا می‌کند.

خالق‌وردی‌پور گفت: موضوع حمایت از حقوق مصرف کننده ایجاب می‌کند تا در کنار مسایل حقوقی، تدابیری اتخاذ شود که تولیدکنندگان با احساس مسئولیت و انگیزه بیشتری برای رعایت حقوق مصرف کننده به تولید و عرضه کالا بپردازند.

وی یکی از راهکارهای عملی ایجاد انگیزه در تولید کنندگان برای رعایت حقوق مصرف کننده را تشویق‌های مستقیم و غیر مستقیم دولت از تولیدکنندگان عنوان کرد.

رئیس اداره صنعت و معدن و تجارت آستارا هدف از انتخاب روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان را ‌کمک به ایجاد رقابتی سالم و تشویق واحدهای تولیدی و خدماتی برای حمایت موثرتر از حقوق مصرف کنندگان و حرکتی نو برای طرح این موضوع به روش‌های غیر معمولی عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: از سال 80 سازمان حمایت برای ایجاد انگیزه و تشویق واحدهایی که به حقوق مصرف کنندگان احترام گذاشته و برای رعایت حقوق مصرف کنندگان تلاش می‌کنند ضمن اعطای گواهینامه و تندیس رعایت حقوق مصرف کنندگان، از واحدهای منتخب در همایشی تجلیل می‌کند.

خالق‌وردی‌پور حمایت از تولید کننده و مصرف کننده را به‌عهده دولت دانست و تصریح کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی ایران گام‌های بزرگی برای استقلال اقتصادی کشور برداشته شده است اما باید این گام‌ها بزرگ‌تر شود تا به استقلال اقتصادی دست یابیم.

وی ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری را گامی بزرگ برای رسیدن به استقلال اقتصادی ذکر کرد.

انتهای پیام/84001/ت30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول