اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم خبر داد

برگزاری چهارمین المپیاد قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم

معاون قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم از برگزاری چهارمین المپیاد قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم ویژه دانشجویان،‌ کارکنان و اساتید در اردیبهشت‌ماه سال 93 خبر داد.

برگزاری چهارمین المپیاد قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم

علی‌اصغر شعاعی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به چهارمین المپیاد قرآن و عترت دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم اظهار کرد: این مسابقات در بخش‌های شفاهی، کتبی، پژوهشی و ادبی و هنری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: بخش شفاهی مرحله مقدماتی در دانشکده‌های علوم قرآنی یک ماه گذشته برگزار شده و اکنون در حال جمع‌بندی نتایج است.

معاون قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم عنوان کرد: مسابقات کتبی المپیاد قرآن و عترت اول اردیبهشت‌ماه سال 93 و مسابقات شفاهی نیز به میزبانی دانشکده علوم قرآنی مشهد 15 تا 20 اردیبهشت سال 93 برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: رشته‌های مسابقات شفاهی شامل ترتیل، تحقیق، اذان، حفظ کل، حفظ 20 جزء، 10 جزء و پنج جزء قرآن کریم است.

شعاعی تصریح کرد: بخش کتبی شامل رشته‌های آشنایی با سیره معصومان، ترجمه و مفردات قرآنی، آشنایی با مفاهیم قرآن،‌ تفسیر قرآن، قرآن‌شناسی، آشنایی با ادعیه و حدیث، احکام و حفظ موضوعی قرآن کریم ویژه دانشجویان است.

وی عنوان کرد: بخش کتبی ویژه کارکنان شامل احکام، تفسیر و مفاهیم قرآن و حفظ موضوعی قرآن کریم است.

معاون قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم یادآور شد: تاکنون در بخش کتبی بیش از یک‌هزار نفر ثبت‌نام کرده و در بخش شفاهی 230 تا 250 نفر شرکت کردند.

وی تصریح کرد: بخش استادان و کارکنان از چهار سال گذشته به مسابقات قرآن و عترت اضافه شد در نتیجه عنوان المپیاد نام گرفت.

شعاعی عنوان کرد: نفرات اول تا سوم این مسابقات به مسابقات ملی دانشجویان در بخش کتبی که پاییز 93 برگزار می‌شود، راه پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به اهداف برگزاری المپیاد قرآن و عترت گفت: تقویت جنبه الگویی برای سایر اقشار در فعالیت‌های قرآن و عترت، زمینه‌سازی ایجاد انس و الفت بیشتر دانشجویان،‌ گسترش مفاهیم آموزشی و پژوهش‌های قرآن و عترت، اعتلای دانش، ایمان،‌ اخلاق و بصیرت از جمله اهداف المپیاد قرآن و عترت است.

انتهای پیام/78003/م20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول