اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور

رقابت 380 حافظ قرآن سمیرمی در طرح تربیت حافظان قرآن کریم

رئیس اوقاف و امور خیریه سمیرم گفت: همزمان با سراسر کشور 380 حافظ قرآن سمیرمی در مرحله دوم آزمون طرح تربیت حافظان قرآن به رقابت پرداختند.

رقابت 380 حافظ قرآن سمیرمی در طرح تربیت حافظان قرآن کریم

علی مبشری در حاشیه برگزاری آزمون طرح تربیت حافظان قرآن در امامزاده سلطان ابراهیم سمیرم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: این آزمون با حضور 380 حافظ قرآن در امامزاده سلطان ابراهیم سمیرم، حسینیه انقلاب شهر حنا، مسجد طالقانی شهر کمه، حسینیه سادات روستای سارات آباد و مسجد امام علی رودآباد به صورت کتبی برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم در سازمان اوقاف و امور خیریه از دو سال پیش و در راستای فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی آغاز شده است، افزود: مرحله دوم طرح از ماه رمضان امسال با فعالیت 350 خواهر و 30 برادر در شهرها و روستاهای سمیرم در 15 کلاس قرآن به مدت هشت ماه برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سمیرم ادامه داد: آزمون شفاهی مرحله دوم آزمون طرح تربیت حافظان قرآن از 23 بهمن ماه آغاز و تا 8 اسفند ماه برگزار شد که آزمون کتبی طرح نیز امروز به صورت سراسری در محل برگزاری کلاس های حفظ انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: موارد آزمون در 10 رشته حفظ «جزء30»، «جزء 30 و 1»، «جزء 30، 1 و 2»، «5 جزء»، «10 جزء»، «15 جزء»، «20 جزء»، «کل قرآن»، «150 موضوع قرآنی» و «300 موضوع قرآنی» است.

مبشری با بیان اینکه ثبت نام مرحله سوم طرح از نوروز 93 شروع می‌شود، اضافه کرد: این آزمون با هدف تربیت یک میلیون نفر حافظ قرآن در فرآیند 4 ساله از سال 91 آغاز شده است و با به ثمر نشستن آنها می‌توان به نشر و گسترش بیشتر امور قرآنی و آشنایی علاقمندان به ویژه جوانان و نوجوانان با این کتاب آسمانی بیش از گذشته امیدوار بود.

انتهای پیام/2301/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول