اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان عنوان کرد

مباحث فرهنگی و گردشگری، سرآغاز روابط اصفهان و سنگاپور

استاندار اصفهان در دیدار با وزیر امور خارجه‌ سنگاپور گفت: مباحث فرهنگی و گردشگری آغاز خوبی برای افزایش مبادلات اقتصادی و گسترش مناسبات بین اصفهان و سنگاپور است.

مباحث فرهنگی و گردشگری، سرآغاز روابط اصفهان و سنگاپور

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در دیدار با «شان موگام» وزیر امور خارجه سنگاپور با بیان اینکه اصفهان یک شهر موزه‌ بزرگ است، اظهار کرد: مهمانان و بازدیدکنندگان شهر اصفهان در بازگشت، اصفهان را نه تنها نصف جهان بلکه تمام جهان می‌دانند.

وی اصفهان را پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی برشمرد و افزود: در 5 ماه گذشته میزبان 40 هیئت خارجی بوده‌ایم و امیدوارم که شما نیز لحظات خوبی را در اصفهان داشته باشید.

استاندار اصفهان اظهار کرد: دولت جدید در ارتباطات خارجی سیاست جدیدی را در پیش گرفته است و گسترش روابط با استان‌های کشورهای دیگر مد نظر مدیران استان و مسئولان کشوری است.

این مسئول بیان کرد: اصفهان نه تنها مرکز فرهنگ و هنر جمهوری اسلامی ایران است، بلکه در بقیه مسائل نیز رتبه‌ی اول را در کشور دارد.

نماینده عالی دولت در استان اصفهان با بیان اینکه اصفهان صنعتی‌ترین استان ایران به شمار می‌آید، خاطرنشان کرد: این استان مرکز تولید فولاد و سیمان کشور است.

زرگرپور با اشاره به 5 مرکز علمی و دانشگاهی بزرگ کشور در اصفهان گفت: این استان نه تنها یک استان گردشگرپذیر است بلکه در زمینه‌های صنعتی و کشاورزی نیز رتبه‌ اول کشور را داراست.

وی به مرکز ادیان الهی در اصفهان اشاره و بیان کرد: در ماه گذشته اجلاس بین‌المللی با حضور همه ادیان الهی از جمله اسلام، مسیحیت، زرتشت و یهود برگزار شد که اصفهان در این مقوله نیز الگو و نمونه است.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: اصفهان ظرفیت‌های لازم را برای برقراری روابط و همکاری‌های اقتصادی، تجاری و گردشگری با سنگاپور دارد.

 زرگرپور با بیان اینکه اصفهان با 15 شهر بزرگ دنیا خواهرخوانده است، گفت: سنگاپور می‌تواند شانزدهمین خواهرخوانده‌ اصفهان باشد و ما از این موضوع استقبال خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: مباحث فرهنگی و گردشگری شروع و آغاز خوبی برای افزایش مبادلات اقتصادی و گسترش مناسبات بین اصفهان و سنگاپور است.

استاندار اصفهان مطرح کرد: در گام اول باید چارچوبی برای ارتباطات فرهنگی و توریستی طراحی و به اجرا در آید.

زرگرپور به وزیر امور خارجه سنگاپور پیشنهاد نمود هیئتی از سرمایه‌گذاران اتاق بازرگانی سنگاپور به زودی با سفر به ایران با اتاق بازرگانی اصفهان دیدار و زمینه‌های تعمیق مناسبات و گسترش روابط در عرصه‌های مختلف اقتصادی و فرهنگی را بررسی نمایند.

انتهای پیام/2301/ل/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول