اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور عشایر استان اصفهان مطرح کرد

تأمین ۲۵ درصد گوشت قرمز استان اصفهان توسط عشایر

مدیر امور عشایر استان اصفهان گفت: عشایر استان سالانه حدود 25 درصد گوشت قرمز مصرفی استان را تامین می‌کنند.

تأمین ۲۵ درصد گوشت قرمز استان اصفهان توسط عشایر

اصغر مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به خدمات ارائه شده به عشایر اظهار کرد: برای خدمت‌رسانی بهتر به عشایر طرح‌هایی را در دهه مبارک فجر افتتاح کردیم.

وی ادامه داد: احداث شبکه برق چاه‌های کشاورزی به طول هشت کیلومتر با اعتباری بالغ بر 300 میلیون تومان در سمیرم، احداث دو باب استخر ذخیره آب کشاورزی با اعتباری بالغ بر 70 میلیون تومان در کانون پادنا سمیرم، احداث منبع ذخیره آب شرب با اعتباری بالغ بر 30 میلیون تومان در کانون سلطان خلیل شهرضا و خط انتقال آب کشاورزی در کانون گوکان فریدون‌شهر به مبلغ 60 میلیون تومان از جمله طرح‌هایی بودند که در دهه مبارک فجر افتتاح شدند و باعث اشتغال عده زیادی از عشایر شدند.

مدیر امور عشایر استان اصفهان افزود: در حال حاضر عده کمی از عشایر در بخش‌هایی از استان اسکان دارند اما تعداد آن‌ها در سطح استان کم است.

وی اضافه کرد: عشایر استان سالانه حدود 25 درصد گوشت قرمز مصرفی استان را تامین می‌کنند.

مرادی با بیان این‌که عشایر استان دارای حدود 21 هزار و 761 هکتار اراضی کشاورزی هستند، تاکید کرد: عشایر استان دارای 15 هزار و 400 هکتار کشت محصولات سالیانه زراعی و باغی و آیش هستند.

وی گفت: بیش از 24 هزار و 500 متر مربع به همراه 800 قطعه از انواع مختلف صنایع دستی با کیفیت و مرغوبیت فوق‌العاده از تولیدات عشایر استان است.

انتهای پیام/63028/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول