اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت کرمان تأکید کرد

توجه به اقتصاد مقاومتی به عنوان یک اصل اسلامی و ایرانی

امام جمعه موقت کرمان گفت: ما باید به اقتصاد مقاومتی به عنوان یک اصل اسلامی و ایرانی توجه کنیم.

توجه به اقتصاد مقاومتی به عنوان یک اصل اسلامی و ایرانی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مهدی صباحی ظهر امروز در آیین نماز جمعه این هفته کرمان اظهار داشت: در هفته جاری توسط مقام معظم رهبری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به مسئولان نظام ابلاغ شد.

وی بیان داشت: بعد از اینکه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با کارهای کارشناسی دقیق و برخورداری از نظرات صاحب‌نظران در مجمع تشخیص مصلحت نظام به نتیجه رسید و به مقام معظم رهبری ارائه شد، ایشان اقتصاد مقاومتی را تأیید و ابلاغ کردند.

صباحی عنوان کرد: باید اقتصاد مقاومتی در کشور تبدیل به یک مطالبه عمومی شود یعنی باید یک مطالبه از نظام، دولت، مجلس، قوه قضائیه، رسانه‌ها، نماز جمعه و... داشته باشم و در این زمینه در جامعه فرهنگسازی انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه ما باید به اقتصاد مقاومتی به عنوان یک اصل اسلامی و ایرانی توجه کنیم، تصریح کرد: اقتصاد یک اصل قرآنی، روایی و سیره ائمه است و در این زمینه آیات و روایات زیادی داریم.

امام جمعه موقت کرمان گفت: در قرآن کریم در زمینه نماز جمعه و اهمیت آن یک سوره داریم و در این سوره یک آیه است که همه را موظف به اقامه نماز جمعه کرده است و در ادامه این آیه آمده وقتی نماز تمام شد راه بیفتید و برای زندگی و رزق خود کار کنید.

وی تصریح کرد: شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در قبال ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری ماموریت دارد این مهم را احیا کند یعنی زمانی که مردم به نماز جمعه می‌آیند، بعد از اتمام نماز، آیه خوانده شود که مردم دنبال کار و رزق و روزی حلال بروند همان‌طوری که در زمان پیامبر این کار انجام می‌شد.

صباحی افزود: افرادی که کلمه اقتصاد را می‌شنوند، می‌گویند، «مگر ما انقلاب برای شکم کرده‌ایم» باید این حرف جمع شود و اگر این جمله قبلا گفته می‌شد به دلیل این بود که در ابتدای انقلاب کمونیست‌ها، چریک‌های فدای خلق و ... برای اینکه ریشه دین و قرآن را بزنند، می‌گفتند.

وی گفت: ما انقلاب نکرده‌ایم که سفره‌های ما خالی و دستمان همیشه دراز باشد و باید در این زمینه فرهنگسازی شود و افرادی که این تفکر را هنوز دارند اگر در مجلس هستند به درد قانون‌گذاری نمی‌خورند و اگر در دولت حضور دارند برای این کار مناسب نیستند. 

امام جمعه موقت کرمان بیان داشت: در مملکت ما که سرشار از معادن، نعمت‌های خدادادی و نیروهای جوان و کارآزموده است و کشوری هستیم که استکبار جهانی به کشور ما توجه دارد و در هر حوزه‌ای از جمله نظامی، علمی و سیاسی نیز از حربه اقتصادی استفاده می‌کنند باید در حوزه اقتصادی توانمندتر از همیشه باشیم.

صباحی عنوان کرد: باید با نگاه دقیق و حساب شده به کشور از بعد درونی و بیرونی در عرصه توانمندی اقتصادی اقدام کنیم تا در هر اقدامی از سوی دشمنان نه‌تنها توان مقابله اقتصادی را داشته باشیم بلکه قدرت تهاجم اقتصادی نیز داشته باشم و این کار، شدنی است.

انتهای پیام/80018/غ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول