اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

اقتصاد مقاومتی به اقشار آسیب‌پذیر توجه داشته باشد

امام جمعه جیرفت گفت: اقتصادی مقاومتی است که به اقشار آسیب‌پذیر توجه داشته باشد و اگر در کشور ما به این مسئله توجه نشده در مجلس شورای اسلامی تذکر داده شود.

اقتصاد مقاومتی به اقشار آسیب‌پذیر توجه داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام اصغر عسگری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه جیرفت با اشاره به ابلاغ دستورالعمل و سیاست اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: اگر این دستورالعمل به چند جلسه و سمینار ختم نشود و به آن عمل شود، می‌تواند، خنثی کننده سیاست‌های تحریم به عنوان یک حربه قوی و کارآمد باشد.

وی با بیان اینکه اگر این اقتصاد مقاومتی درست انجام شود و گزینه روی میز باشد، می‌تواند، همه توطئه‌های استکبار در این راستا را برطرف کند، تصریح کرد: اگر اقتصاد شکننده باشد، زمینه طمع استکبار را ایجاد می‌کند، اقتصاد مقاومتی باید بتواند در برابر فشارها مقاومت کند و آنها را ناکام کند.

امام جمعه جیرفت ابراز داشت: یکی از عوامل فروپاشی اقتصادها ربوی بودن آن است، نظامی که بر اساس ربا استوار باشد، پایدار نیست، در قرآن کریم آمده است، اقتصاد ربوی نابود شدنی است.

عسکری عنوان کرد: مسئولان بانکی مطمئن باشند اگر سیستم اقتصادی ربوی باشد، فرجامی جز فروپاشی ندارد و باید آن را اصلاح کنند.

این مسئول عنوان کرد: اگر ما از سیستم اقتصادی قرض‌الحسنه را حذف کنیم و سیستم ربوی را جایگزین کنیم آن اقتصاد هرگز مقاومتی نیست، اقتصادی مقاومتی است که به اقشار آسیب‌پذیر توجه داشته باشد و اگر در کشور ما به این مسئله توجه نشده در مجلس شورای اسلامی تذکر داده شود.

وی با اشاره به تغییر حکومت در کشور اکراین بیان داشت: این تغییر حکومت با حمایت غرب و آمریکا با یک کودتای نیمه سخت انجام شد و در این راستا آمریکا 5 میلیارد دلار هزینه کرد.

امام جمعه جیرفت افزود: این اقدام دخالت آشکار و صریح آمریکا در سرنوشت ملت‌ها است، دولتی را سر کار می‌آورند و از آن حمایت می‌کنند و ملت‌ها باید هوشیار باشند تا دست آمریکا از سر ملت‌ها حذف شود.

عسکری بیان داشت: استکبار می‌خواست، همین کار را در ایران انجام دهد که نتوانست و ناکام ماند و در سوریه همه دنیا را پای کار آوردند اما نتوانستند، چون سوریه پشتیبان قوی داشت.

وی با اشاره به تأسیس نهاد امور تربیتی در هشتم اسفند ماه افزود: اگر آموزش و پرورش همراه با تربیت نباشد، افراد ناصالح روی کار می‌آیند، معلمان با اخلاق، متدین، پرتلاش و... در آموزش و پرورش کشور و منطقه حضور دارند و مجموعه قوی در این راستا پای کار هستند.

این مسئول خاطرنشان کرد: 14 اسفند سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی است و جمعه هفته آینده در نماز جمعه کمک‌های نمازگزاران برای افراد نیازمند جمع‌آوری می‌شود.

امام جمعه جیرفت با اشاره به در پیش بودن ایام فاطمیه عنوان کرد: با توجه به ایام فاطمیه به گونه‌ای برای مراسم‌ها باید برنامه‌ریزی شود که حرمت عزاداری نگه‌داشته شود.

وی با اشاره به مشکل رواج طلاق متذکر شد: در این راستا در جنوب کرمان جلسات زیادی با حضور مسئولان و متخصصان برگزار شد، یکی از عوامل فروپاشی خانواده‌ها ازدواج‌های دیرهنگام است که این ازدواج‌ها خیلی نمی‌توانند، پایدار باشند.

عسکری در پایان اذعان داشت: عامل دیگر در این زمینه اعتیاد است که لازم است، والدین مراقب فرزندان خود باشند تا از این دامی که استکبار برای نسل جوان ما گسترانده است در امان باشند.

انتهای پیام/80002/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول