اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور

مرحله دوم آزمون طرح تربیت حافظان قرآن کریم در قروه برگزار شد

همزمان با سراسر کشور، مرحله دوم آزمون طرح تربیت حافظان قرآن کریم در جوار امامزادگان هاجر و سارا(ع) قروه برگزار شد.

مرحله دوم آزمون طرح تربیت حافظان قرآن کریم در قروه برگزار شد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قروه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قروه در این باره گفت: در این مرحله، هزار و 100 نفر در شهرستان برای حفظ آیات کلام نور شرکت کرده بودند که 300 نفر از آنان در دو بخش شفاهی و کتبی، در آزمون شرکت کردند.

حجت‌الاسلام عباس ایزدی با اشاره به فعالیت 20 پایگاه در سطح شهرستان قروه در راستای این طرح فعالیت دارند، گفت: شرکت کنندگان در چهار رشته حفظ یک، دو، سه و حفظ موضوعی قرآن کریم، منویات مقام معظم رهبری مبتنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم در کشور را لبیک گفتند.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی به عمل آمده سهم شهرستان قروه در طول پنج سال اجرای طرح، تربیت 5 هزار حافظ قرآن ریم خواهد بود که تاکنون 2هزار و 100 نفر در آن ثبت نام کرده‌اند.

ایزدی تصریح کرد: سهمیه سال گذشته شهرستان نیز یک‌هزار نفر بود.

ایزدی افزود: متقاضیان این طرح در مقاطع مختلف و رده‌های سنی حفظ یک تا 30 جزء قرآن مجید را آغاز کرده بودند که با آزمون امروز که در سه نقطه از شهرستان، بقعه متبرکه آمازداگان هاجر و سارا(ع)، روستاهای طوغان و قصلان در آزمون پایانی شرکت کرده‌اند.

به گفته این مسئول، شرکت‌کنندگان در طرح حفظ موضوعی و جزء و حزب و کل قرآن کریم را اجرایی خواهند کرد که نیما عزتی 11 ساله کم سن‌ترین و حسین نجفیان 42 ساله مسن‌ترین افراد شرکت‌کننده در این طرح هستند.

رئیس اداره اوقاف و امرو خیریه قروه خاطرنشان کرد: تمام افرادی که در این طرح شرکت می‌کنند دارای کد شناسایی هستند و با قبولی در آزمون گواهی حفظ قرآن کریم برای آنان صادر می‌شود.

وی حفظ قرآن را به عنوان موثرترین راه بهره‌مندی و انس با کلام وحی زمینه‌ساز فهم و تدبر و عمل به دستورات این کتاب آسمانی دانست و افزود: در سال‌های اخیر فعالیت‌های ارزشمندی در زمینه حفظ و تدبر در قرآن انجام شده و حفظ قرآن جایگاه ویژه‌ای یافته است.

به گفته ایزدی، در این بین تاکیدات و راهنمایی معلم بزرگ قرآن کشور، مقام معظم رهبری تاثیر بسزایی در توسعه و ترویج این فرهنگ متعالی داشته است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قروه، یکی از ملزومات جامعه امروز را توسعه موقوفات قرآنی اعلام و بیان داشت: موقوفات بستر رشد فعالیت‌های قرآنی و پشتوانه‌ای برای تامین منابع آن به شمار می‌رود.

ایزدی عنوان کرد: قرآن، کوثر شیرین و حیات‌بخشی است که زمزم زلال معارفش، احیاگر دل‌هاست و آوای دلنشین تلاوت آیاتش، روح‌بخش است و صوت‌خوش ترتیل قرآن، تارهای جان عارفانه را به نوا می‌آورد.

وی با بیان اینکه قرآن، کتاب خواندن و فهمیدن و عمل کردن خاطرنشان کرد: قرآن مجید کتاب آگاهی، شعور، عرفان، حکمت و حکومت است که در بردارنده آیین‌نامه زندگی و تراز زیستن و منشور هدایت جامعه و سعادت انسان‌هاست.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قروه در پایان تاکید کرد: باید قرآن را خواند تا دل‌ها از فروغ نورانی آن روشن شود و  باید معانی و مفایهم قرآنی را فهمید، تا اندیشه، از پرتوش بارور گردد و باید به آموزهای ارزشمند آن عمل کرد، تا از لبه پرتگاه‌ها به اوج هدایت‌ها رسید.

انتهای پیام/79009/ن۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول